ارتباط بین مصرف آنتی هیستامین و ابتلا به آلزایمر

مطالعات محققان امریکایی نشان می دهد که مصرف طولانی مدت آنتی هیستامین و داروهای خواب آور ابتلا به بیماری آلزایمر در دوران سالمندی و کهنسالی را تشدید می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بسیاری از افراد با کوچکترین واکنش یا حساسیت هایی از سوی بدن مانند عطسه یا سرفه و بی خوابی به مصرف آنتی هیستامین یا داروهای خواب آور می پردازند در صورتی که مطالعات محققان امریکایی از ارتباط طولانی مدت مصرف داروهای خواب آور و آنتی هیستامین با ابتلا به بیماری آلزایمر در دوران سالمندی و کهنسالی خبر داده اند.

در این مطالعه، در حدود ۳۴۳۴ سالمند امریکایی بالای ۶۵ سال که سابقه فراموشی یا آلزایمر در آنها دیده نشده بود، مورد بررسی قرار گرفتند. این گروه به مدت هفت سال مورد مطالعه قرار گرفتند و در این بازه زمانی، در حدود ۸۰۰ نفر به بیماری دمانس (زوال عقل و آلزایمر) مبتلا شدند.

نتایج مطالعه نشان داد، افرادی که در حدود سه سال داروهای خواب آور یا آنتی هیستامین مصرف کرده بودند، بیشتر در خطر ابتلا به آلزایمر قرار داشتند. اما چگونگی وقوع چنین عارضه ای را می توان در ماده ای با نام «آنتی کولینرژیک» دانست که در داروهای نام برده شده، یافت می شود. آنتی کولینرژیک دارای عوارضی مانند ضعف حافظه، کاهش تمرکز، یادگیری و … است.

محققان در پایان توصیه می کنند که چنین داروهایی نباید به صورت خودسرانه مصرف شده و بایستی با تجویز پزشک و در دزهای پایین استفاده شود.

منبع: خبرگزاری مهر

آنتی هیستامین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا