اهم توصیه های بهداشتی برای زائرین عتبات عالیات که قصد شرکت در پیاده روی اربعین را دارند

با توجه به حضور هرساله عاشقان حسینی در حماسه پیاده روی تا کربلا و حرم امام حسین (علیه السلام)، اهم تدابیر و توصیه های بهداشتی به شرح ذیل برای زائرین عتبات عالیات که قصد شرکت در پیاده روی اربعین را دارند پیشنهاد می گردد، ما را هم از دعای خیر خود فراموش نفرمایید:

1- انجام حجامت عام قبل از سفر:

پیشنهاد می گردد حتماً قبل از سفر به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن، یک حجامت عام کامل پیشگیرانه انجام دهید.

با اینکار بدن خود را دربرابر بیماری هایی که امکان شیوع آن در بین زائران می باشد مانند آنفولانزا، واکسینه خواهید کرد و احتمال بیماری بسیار کاهش خواهد یافت.

لازم به ذکر است افرادی که کم خون، لاغر و تکیده با بدن خشک هستند یا غلبه سردی شدید دارند حتماً باید تحت نظر پزشک حجامت نمایند.

2-مصرف روزانه مقداری عسل:

هر روز حداقل یک قاشق مرباخوری عسل میل نمایید.

3-درمان سریع اسهال:

یک قاشق مرباخوری اسفند را قورت دهید. برای کودکان که قورت دادن اسفند برایشان سخت است اسفند را در یک استکان آب جوش بریزید و ده دقیقه درب آنرا با یک نعلبکی بپوشانید تا لعاب دهد و بعد از صاف کردن بخورند. البته می توانید آنرا با کمی عسل نیز شیرین کنید.

4-رفع حالت تهوع:

میل کردن دمکرده گلپر برای رفع حالت تهوع توصیه می شود.

 5- -درمان سریع اسهالی که همراه حالت تهوع می باشد:

در صورتی که دچار اسهال همراه با حالت تهوع شده اید مصرف شربتی با ترکیب ذیل که به نام شربت دکتر روازاده است، توصیه می گردد:

یک لیوان سرخالی آب جوش را با دو قاشق غذاخوری گلپر و یک قاشق مربا خوری اسفند مخلوط کرده و درب لیوان را با یک نعلبکی بپوشانید و بگذارید به مدت 10 تا 15 دقیقه بماند.
سپس آن را صاف کرده و تفاله اش را بگیرید و بیرون بریزید، تقریباً کمی بیش از یک سوم از مایع موجود در لیوان کاسته خواهد شد. مابقی لیوان را بعد از اینکه با عسل شیرین کردید، با عرق نعنا پر کنید.

میزان و مدت دوره مصرف:

بزرگسالان (افراد بالای 18 سال): دو لیوان در چهار وعده طی روز مصرف شود و اگر مشکل شدت داشت به مدت دو تا سه روز تکرار شود.
افراد 12 تا 18 سال: یک استکان صبح، یک استکان شب
افراد 4 تا 12 سال: یک استکان طی روز
نوزادان و کودکان زیر 4 سال: هر دو ساعت یک قاشق غذاخوری در گلویشان می ریزید تا بهبود کامل یابند.

تذکر: اگر نوزاد شیرخوار بود، علاوه بر نوزاد، مادر ایشان نیز طبق دستور ارائه شده برای بزرگسالان (دو لیوان طی روز) باید از این شربت مصرف نمایند.

6- ماساژ تیروئید:
توصیه می شود افرادی که دارای مشکل تیروئید هستند (اعم از پر کاری یا کم کاری غده تیروئید یا افراد به ظاهر سالم) روزانه یکبار به مدت 5 دقیقه نسبت به مالش موضع غده تیروئید (محدوده 10 سانتی زیر گلو) به صورت محکم اقدام نمایند. درد هنگام مالش طبیعی است و نشانه وجود مشکلی است که با چندسری مالش در طی چند روز رفع خواهد شد.

arbain-3-telegram

ضمناً امسال در مسیر پیاده روی خدمات طب اسلامی نیز صورت می پذیرد، می توانید در طول مسیر از این خدمات نیز استفاده نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا