با این چاشنی خوش‌طعم ناباروری را درمان کنید

 کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند، مصرف سیر می‌تواند خطر ابتلا به بیماری هایی همچون سرطان، بیماری‌های قلبی – عروقی و دیابت نوع دو را به میزان زیادی کاهش دهد؛ این یافته‌ها به وسیله دانشمندان دانشگاه ناتینگهام انگلستان به دست آمده است.

از دیرباز استفاده از سیر برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار گرفته است و کارشناسان اکنون دریافتند وجود ترکیب‌های معدنی در این ماده خوراکی از جمله سولفات که سبب طعم و بوی خاص این ماده خوراکی می‌شود از جمله مهم‌ترین دلایل مزایای سلامت در این ماده غذایی است.

سیر از دسته سبزیجاتی مانند پیاز و پیازچه است که ماده معدنی سولفات را از خاک جذب می‌کنند و نیز دارای ترکیبات گوگردی هستند که سبب تمایز بوی سیر می‌شود.

استفاده از سیر از قرن‌ها پیش در آسیای میانه و تمدن سومر وجود داشته است و حتی اقوام باستانی مصر مصرف این ماده غذایی را برای درمان بیماری هایی، چون مشکل‌های قلبی عروقی، کمک به سلامت دستگاه گوارش و حتی افزایش توان باروری و درمان ناباروی مفید دانسته اند.

یافته‌های اخیر دانشمندان روسی نیز نشان می‌دهند سیر می‌تواند اثر‌های مضر فلزات سنگین در بدن را از بین ببرد و سبب دفع آن‌ها شود؛ از جمله دیگر مزایای سیر، اثر کاهندگی آن بر فشارخون و جلوگیری از رشد تومور‌های سرطانی است، به همین دلیل کارشناسان به افراد مبتلا به سرطان توصیه می‌کنند در رژیم غذایی خود مصرف سیر را قرار دهند.

سیر را می‌توان به حالت‌های مختلف از جمله خام، پخته یا سرخ شده مصرف کرد و اثر درمانی آن کاهش چندانی پیدا نمی‌کند، اما مصرف سیر خام یا بخار پز شده مفیدتر است.

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد سیر یا پودر سیر را به خوراکی هایی که می‌تواند دارای این چاشنی باشد اضافه کنند تا از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مصون بمانند.

البته برخی افراد به این ماده غذایی آلرژی دارند و می تواند سبب تورم و التهاب در بدن آنها شود که این دسته از افراد نباید از سیر استفاده کنند.

منبع: تینیوز

کدمطلب: 97031902

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا