بیماران دیابتی، بامیه مصرف کنند

یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی با بیان اینکه بامیه موجب کاهش قند خون می‌شود، گفت: به بیماران دیابتی توصیه می‌شود 3 بار در هفته خورشت بامیه مصرف کنند.

به گزارش آنا،دکتر کوروش جعفریان درباره خواص مصرف بامیه،افزود: بامیه سرشار از فیبر، پتاسیم و سدیم است و به مقدار اندکی حاوی کلسیم و منیزم است.

وی با بیان اینکه بامیه میزان انرژی بسیار پائینی دارد، افزود: مصرف بامیه و خورشت بامیه موجب کاهش قند خون می‌شود به همین دلیل به افراد دیابتی توصیه می‌شود در هفته سه بار خورشت بامیه مصرف کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم غذایی در ادامه یادآور شد: هم‌چنین به افراد به خصوص بیماران دیابتی توصیه می‌شود بامیه را بخارپز و آب‌پز مصرف کنند و به شدت از مصرف بامیه سرخ شده خودداری کنند.

جعفریان خاطرنشان کرد: مصرف بامیه جایگزین داروهای بیماران دیابتی نمی‌شود بنابراین بیمار علاوه بر مصرف دارو می‌تواند بامیه مصرف کند.

نوشته های مشابه

منبع: سایت خانواده ایرانی  – 8 خرداد ماه 1395

tel-bamie-rasad-88

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بامیه به صورت خورشت همراه باسیر و گوشت خیلی خوشمزه می شود
    اما توی همین کتاب های احیای سلامت درباره صالح الکیموس بودن نوشته بود همچین خون تمیزی از آن تولید نمی شود! اگر درست یادم مانده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا