توصیه اکید رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مردم سوسیس و کالباس نخورند

به گزارش خبرگزاری مهر، حسینعلی شهریاری با اشاره به برنامه پنجم گفت: در این برنامه وزارت بهداشت متولی سلامت تعریف شده و در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری هم در بحث مربوط به ایمنی غذایی، این امر به وزارت بهداشت مربوط شده است.
وی افزود: طبق قانون متولی وزارت بهداشت است، علت هم این است که هر وقت اتفاقی رخ می‌دهد، این وزارتخانه باید پاسخگو باشد ولی دوگانگی و چندگانگی موجب مشکلات عدیده می‌شود.شهریاری با توجه به مشکلاتی که در حوزه سبزی، صیفی و میوه‌ها وجود دارد گفت: زمین‌های کشاورزی ما شناسنامه‌دار نیست و موضوع باقی مانده سموم در محصولات کشاورزی بحث جدی به شمار می‌رود.
وی گفت: سال‌هاست که مردم می‌دانند سبزی و صیفی‌جات جنوب تهران با فاضلاب آبیاری می‌شوند ولی امسال شاهد هستیم که وزیر جهاد از دستور قلع و قمع این مزارع خبر می‌دهد. شهریاری با توصیه به مردم برای مصرف نکردن سوسیس و کالباس گفت: در بررسی‌های انجام شده 30 درصد از محصولات جمع شده از بازار مشکل‌دار بوده‌اند.
وی افزود: خمیر مرغ  را گاهی با استفاده از ضایعات دورریز ناشی از پاک کردن مرغ در مرغ‌فروشی‌ها و گاهی با استفاده از خمیر کردن مرغ‌های پیر تخم‌گذار، بدون آن که امعاء و احشای مرغ خارج شود، تهیه می‌کنند.رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سازمان دامپزشکی هم ممکن است بگوید که در بازرسی‌های ما خمیر مرغ در چارچوب استاندارد دیده شده است ولی تولید زیرپله‌ای و خلاف هم خیلی انجام می‌شود.وی افزود: وقتی یک کیلو سوسیس و کالباس کسر کوچکی از یک کیلو گوشت قیمت دارد، حتماً جایی اشکال دارد.گفتنی است پیش از این مسئولان وزارت بهداشت اظهارات متناقضی را درخصوص استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی داشته، برخی آن را مجاز و برخی دیگر آن را غیرمجاز برشمرده‌اند!
در همین زمینه مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو بر ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ تأکید کرد.
هدایت حسینی با بیان اینکه سیاست‌های سازمان غذا و دارو درخصوص استفاده از خمیر مرغ تغییری نکرده است، گفت: مصرف خمیر مرغ در فرآورده‌های غذایی همچنان ممنوع است.وی همچنین درخصوص مجوز صدور محصولات غذایی به خارج از کشور تصریح نمود: صادرات محصولات غذایی با کنترل و نظارت سازمان ملی استاندارد صورت می‌گیرد.
ضمن اینکه در راستای حمایت از صادرات محصولات کشاورزی و غذایی، اجازه تولید صادراتی صرفاً براساس معیار و ضوابط کشور مقصد و پس از ارائه مستندات و تایید گمرکات کشور و فقط برای صادرات داده می‌شود.
حسینی خاطرنشان کرد: تولید محصولات غذایی برای عرضه در کشور نیز بنابر ضوابط و مقررات سازمان غذا و دارو و استانداردهای ملی کشور انجام می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه عدم انطباق، با واحدهای متخلف برخورد قانونی به عمل می‌آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا