درمان سنگ کلیه

سنگ های كلیوی در دستگاه جمع كننده ادرار در كلیه ها تشكیل می شوند. این سنگ ها هنگامی كه غلظت بعضی از مواد به قدری بالا می رود كه قابلیت حل شدن خود را از دست می دهند، به صورت بلورهای كوچك شروع به رسوب كردن در ادرار می كنند. درد در افرادی که به سنگ کلیه دچار هستند، معمولا همیشه در یك زمان خاص در یك سمت بدن ایجاد می شود. ولی اگر شما مستعد تشكیل سنگ هستید، حمله بعدی ممكن است در طرف دیگرتان بروز كند.

اگر دارای سنگ کلیه هستید تدابیر ذیل برای درمان آن توصیه می گردد:

آش جوجه مرغ محلی، سوپ مرغ محلی با کدو و اسفناج، خوردن مغز خیار بجای میوه خیار، ریشه و تخم کرفس، شوید، پونه، انیسون، سیاهدانه، رازیانه، دارچین، پرسیاوشان، زیره، ولیک، کاکوتی، گل سرخ، صندل، گلنار، خطمی، کلم قمری، انگور سفید، انجیر، بادام تلخ، فندق، زیتون پرورده، تخم ترب سیاه، آلبالو، اسفند، صمغ درخت گردو، انغوزه، آلو سیاه و صمغ بسفایج مفید است.
اصلاً ادرارتان را نگه ندارید، مایعات کامل بخورید، تشنگی به خودتان ندهید، به صورت طاقباز نخوابید و همیشه سعی کنید به پهلو بخوابید.

ضمناً بادکش لغزان کلیه هم بعد از چرب کردن موضع نیز توصیه می شود. برای اینکار مسیر کلیه و حالب را از بالا تا پایین چرب کرده و بادکش را از موضع کلیه از بالا تا پایین به آرامی حرکت بدهید و بکشید.
اگر جنس سنگ کلیه شما توسط پاتولوژی بررسی شده است و مطمئن هستید که از جنس کلسیم است باید مصرف کلسیم خود را پایین بیاورید.

تذکر :
–    معمولاً سنگ های کلیه اگر ریز و کوچک باشند سریعتر دفع می شوند ولی بسته به بیمار و نوع سنگ، حتی در برخی مواقع سنگهای 3 الی 4 سانت نیز از طریق طب سنتی درمان و دفع شده اند.
–    سنگ شکنی با لیزر توصیه نمی شود. لیزر یک انرژی خیلی سنگین را به بافت تحمیل می کند که باعث سوختن و صدمه بافتی می گردد، هر چند که لیزر را روی سنگ متمرکز می کنند ولی باعث خونریزی، پارگی رگ و تخریب بافتی می گردد و گاهی هم با عفونت همراه می گردد.
–    کسانی که از درد سنگ کلیه رنج می برند برای تسکین موقت آن به جای خوردن قرص های شیمیایی که جز عوارض بسیار سودی به همراه ندارند، می توانند به روش شرح داده شده در قسمت درمان های اورژانسی اتوی داغ بگذارند. (درمان اورژانسی گذاشتن اتوی داغ درمان اورژانسی برای تسکین درد سنگ کلیه)

نوشته های مشابه

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا