توصیه بهداشتی: راهکارهاي کاهش علايم ميگرن

دکتر منصوره تقاء در گفت‌وگو با (ايسنا) ، گفت: به طور کلي هميشه روش پيشگيرانه مهم‌تر از درمان محسوب مي‌شود. به همين دليل افرادي که به ميگرن دچار مي‌شوند بايد خيلي زود آن را درمان کنند و اگر نشانه‌ها شديد شود، کنترل آن به همان نسبت سخت‌تر است.

وي يادآور شد: افرادي که به ميگرن دچار شده‌اند، مي‌توانند با رعايت بسياري از موارد مانند تنظيم خواب در طول هفته و حتي روزهاي تعطيل، داشتن خواب خوب و کافي در شب و انجام ورزش‌هاي سبک به طور منظم مانند پياده‌روي باعث کاهش و حتي جلوگيري از بروز ميگرن شوند.

استاد دانشگاه علوم پزشکي تهران خاطر نشان کرد: خوردن صبحانه، نهار، ميان وعده و شام به طور منظم حتي به مقدار کم باعث کاهش علايم ميگرن مي‌شود و حذف هر کدام از آنها نه تنها مي‌تواند به دستگاه گوارش آسيب وارد کند بلکه باعث بروز و تشديد نشانه‌هاي ميگرن مي‌شود.

تقاء اضافه کرد: خوردن غذاهاي مانده، مواد افزودني مانند فست فود، کاکائو، سير، پياز، فلفل، غذاهاي چرب و انواع ترشي‌ها جزو موادي هستند که ميگرن را تشديد مي‌کنند.

وي بيان کرد: کودکان و دانشجويان که با مطالعه، کتاب، کامپيوتر و تبلت سر و کار دارند و بيشتر از ديگران سرشان به حالت خميده است؛ نقش موثري در بروز ميگرن دارد؛ زيرا وضعيت سر و گردن در بروز اين مشکل موثر است.

 

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران – ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا