توضیحات وزارت بهداشت درباره برخی تغییرات

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:طبق مصوبات دولت و برنامه خدمات کشوری باید یک معاونت را حذف می‌کردیم. گرچه به طور اسمی معاونت طب سنتی به دفتر تبدیل شد اما با توجه به جایگاه مدیریتی، مدیر کلی و مشاوره وزیر همچنان در سطح وزارت و جایگاه همانند جایگاه معاونت است.

 ایرج حریرچی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره تغییرات جایگاه معاونت طب سنتی و علت تشکیل معاونت جدید اجتماعی در ساختار وزارت بهداشت اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی می‌گوید 75 تا 85 درصد مسائل مربوط به سلامت به علت مسائل اجتماعی و نه بیولوژیکی است که مشکلاتی مانند فقر، مسکن، اشتغال، آلودگی هوا و … از این دسته هستند.

وی افزود: 53 عامل شامل فقر، اشتغال، آلودگی هوا، تصادفات، آسیب‌های اجتماعی بر سلامت تاثیر می‌گذارند. هوشمندی وزارت بهداشت در این بود که بتواند بر روی این مسائل تمرکز کند و از ظرفیت خود برای حل مسائل اجتماعی مرتبط با سلامت کمک بگیرد. در این راستا اقدام به تشکیل معاونت اجتماعی کرد.

وی همچنین به بازتاب مثبت بین المللی در خصوص اقدام وزارت بهداشت برای ایجاد معاونت اجتماعی اشاره کرد و گفت: طبق مصوبات دولت و برنامه خدمات کشوری ما نمی‌توانستیم معاونت دیگری اضافه کنیم به همین دلیل می‌بایست یک معاونت را حذف و معاونت دیگری ایجاد کنیم. اگر چه به طور اسمی معاونت طب سنتی و اسلامی به دفتر تبدیل شده‌ است اما با توجه به جایگاه مدیریتی، مدیر کلی و مشاوره وزیر همچنان در سطح وزارت و جایگاه آن همانند جایگاه معاونت است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: همچنان به بند مربوط به طب سنتی و اسلامی در سیاست‌های کلی سلامت ابلاغیه رهبر معظم انقلاب پایبند بوده و به آن عمل می‌کنیم.

حریرچی ادامه داد: در این چند سال معاونت طب سنتی و اسلامی زحمات جهاد گونه و شبانه روزی داشتند اگر چه آنچه مورد نظر ما بود انجام نشد و نمی‌توانیم بگویم که در این حوزه موفق عمل کردیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنان به بند مربوط به طب سنتی و اسلامی در سیاست‌های کلی سلامت ابلاغیه رهبر معظم انقلاب پایبند بوده و به آن عمل می‌کنیم و در این راستا کارهای مانند ایجاد 20 سلامتکده طب سنتی، ساماندهی مراکز خدمات طب و ارائه دهندگان این خدمات را در برنامه‌های خود اجرا می‌کنیم.

 

 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. باسلام
    آقای دکتر ما مردم ایران نمی دانیم ازدست ندانم کاری های برخی دولتهاوپزشکان مقلدطب جدید به که پناه ببریم ،جدیدا دردی وزخمی جدید بردردهای ما افزوده شده وان اینکه جدیدا وزیر بهداشت اعتراف کرد ودرصحبتهای خودمانی اش درتلویزیون به مردم قول داد که آرد کل مردم کشور را هم ازحالت طبیعی وخدادای تغییرخواهددادوبا چیزهایی همچون آهن وکلسیم وغیره مخلوط خواهندکردوبه خوردمردم خواهندداد !خب طبیعی است که منظور ملکول وقرص آهن وکلسیم است ونه یون آن،کسی نیست به این کس بگه که بابا مگه همه مردم مریض اند که به همه داروی اجباری می خورانی!موادغذایی رانبایدبامواددوایی مخلوط کردودائما به مردم سالم هم دارو بخورانی!فرضاکه ملکول اهن دارو باشدونه سم وماده ی مضر! مابه خانواده هایمان وهمسرباردار نگذاشتیم قرص اهن وکلسیم وغیره بخورندوخیرش وخوبی اش رادیدیم ولی اینها قاتل ترازانندودیدندکه این رویه سنت شدبین مردم ونتوانستندنسل راقبل از تولدوبعدان مسموم کنند،امدندنان نسل راالوده کردندتانسل انقلاب زودتربمیردونسل بعدی هم سریعا ریشه کن شود!اقای دکتر فریادمان ازته دل بلند شده که یاصاحب الزمان به دادمان برس!پیاده روی های عمومی وخانوادگی درشهرهای پر دود درکل کشور راه انداخته اند تا همه راباهم مریض وریشه کن کنند وهم فرهنگ بی حجابی وبی حیایی وضداسلامی راکم کم درتشکلهای بزرگ پیاده روی که کسی زورش نمیرسه باب کنند!زنان باحیاوبی حیاروبه خیابانهاریختنه اند وزنان ودختران ورزشهایی آنچنانی اعم از ژیمیناستیک ووشو وکاراته ونرمشهایی بدن نما درجلوی دید نامحرمان وهمه گان اجرا کنند وکسی جلودارشان نباشدونیست وبه نام طب وطبابت فرهنگ اسلامی رانشانه گرفته اند!تو را به خدا کسانی راپیداکنیدکه حرفهای ما را به مسولین تاثیرگذارباتقوای عاقل برسانندواگر نمیشود،تو رابه خاطر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ،اگرتوانایی داریدیاشاگردان یادوستان هم عقیده وانقلابی توانا سراغ دارید،خود برویدومسند اجرایی کشوررابدست بگیرید وخوداین جامعه ی درن دشت شده را اداره وبه سامان برسانید ونگذاریدسخنان رهبری حفظه الله زیرپا له شودوانهارابه انجام برسانید.توکلت علی الله تعالی،یاعلی مدد

  2. بازتاب مثبت بین المللی داشته، بله مشخصه که با این بلاهایی که سر ملت میارید دشمن شاد میشه…
    واقعا برای این همه ظلمی که داره به طب سنتی و اسلامی و ایرانی میشه متاسفم….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا