شربت آلبالو برای جلوگیری از پیری زودرس

شربت آلبالو حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ،E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱ ، B۲، B۶ ، قند طبیعی، پروتئین، کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، منیزیم، پتاسیم، مس، روی، پکتین، آنتی اکسیدان، گوگرد و منگنز است.

برای بررسی خواص شربت آلبالو و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت آلبالو‌

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت آلبالو اظهار کرد: این شربت عطش را رفع می‌کند و بسیار مناسب است.

وی درباره خواص دیگر شربت آلبالو بیان کرد: این شربت ضد تهوع است و به خُرد شدن سنگ‌های کلیه کمک شایانی می‌کند؛ شربت آلبالو خاصیت اشتهاآوری دارد بنابراین برای کودکان کم اشتها بسیار مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت آلبالو نقش موثری در کاهش غلظت و چربی خون دارد؛ این شربت خون را هم تصفیه و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند؛ شربت آلبالو موجب باز شدن رنگ چهره می‌شود.

عظما‌یی تأکید کرد: شربت آلبالو برای افراد گرم مزاج به ویژه اشخاص صفراوی (گرم و خشک) بسیار مناسب است؛ این شربت خارش، اگزما، کهیر و جوش را هم رفع می‌کند.

وی تصریح کرد: شربت آلبالو برای از بین بردن التهاب و ورم کلیه، معده و روده مفید است؛ این شربت بر هورمون ملاتونین در مغز اثر می‌گذارد و موجب تنظیم خواب می‌شود؛ شربت آلبالو برای مبتلایان به قند و فشار خون همچنین افرادی که دچار نارسایی‌های قلب و کبد هستند، بسیار مناسب است.

عظمایی یادآور شد: شربت آلبالو به علت وجود ویتامین‌های A ، C و E خاصیت آنتی اکسیدانی دارد بنابراین بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

مواد لازم برای تهیه ۲ لیتر شربت آلبالو‌

آلبالو                           یک کیلوگرم‌

عسل                          ۷۰۰ گرم تا یک کیلوگرم‌

آب                              به مقدار لازم

آب لیمو ترش تازه     یک قاشق مربا خوری

طرز تهیه شربت آلبالو‌

نخست آلبالو‌ها را به خوبی بشویید و هسته آنها را هم جدا کنید.

آلبالو‌ها را داخل مخلوط کن بریزید و عسل را هم به آنها اضافه کنید.

پس از اینکه مواد به خوبی مخلوط شدند شربت را داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و آن را داخل یخچال قرار دهید.

موقع مصرف به مقدار دلخواه آب خنک به شربت اضافه و جرعه جرعه میل کنید.

 

کدمطلب:Kh97031308

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا