درخواست برخورد فوری با عرضه آبمیوه‌های تقلبی دارای علامت استاندارد و پروانه ساخت

در نامه مدیرکل تعزیرات به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و استاندارد مطرح شد،

مدیرکل تعزیرات استان تهران با ارسال نامه‌ای خواستار برخورد با عرضه‌کنندگان آبمیوه‌های تقلبی با شماره پروانه ساخت و علامت استاندارد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، محمد محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با ارسال نامه‌ای خطاب به دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی و همچنین مدیرکل استاندارد استان تهران خواستار برخورد با تخلف‌های رخ داده در سطح بازار در زمینه عرضه آب‌میوه‌های شیمیایی و تقلبی به مردم به نام آبمیوه‌های طبیعی شد.

متن این نامه به شرح ذیل است:

* رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی تهران

* رئیس محترم د انشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

* رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی ایران

*مدیرکل محترم استاندارد استان تهران

برابر گزارش‌های واصله و بررسی‌های میدانی از سطح بازار، تعدادی از شرکت‌های تولید آبمیوه و مرکبات با درج نام و تصویر میوه و مرکبات ( نظیر لیمو و آلبالو) محتوای ظرف کالاهای خود را عرضه می‌کنند در حالی که مواد متشکله آنها میوه یا مرکبات طبیعی نبوده و صرفا یک نوع فرآورده شیمیایی است ولی به عنوان آبلیمو و آب‌میوه طبیعی به فروش می‌رسد. همچنین از شماره پروانه بهره‌برداری و برچسب استاندارد در بسته‌بندی آنها استفاده شده است.

این نوع کالاها باید با عنوان « آبمیوه و آب ترش شیمیایی صنعتی» بدون منقوش نمودن ظرف با تصویر میوه طبیعی به فروش برسد.بنابراین عبارت و تصویر مندرج در ظروف با محتوای آن‌ها مطابقت ندارد و از مصادیق آشکار تقلب محسوب می‌شود. ضروری است به فوریت افراد خاطی شناسایی و پرونده‌های تخلفاتی تنظیم و به تعزیرات ارسال شود.

همچنین برای آگاهی‌بخشی مردم، اطلاع‌رسانی مناسب انجام شود و برابر مقررات از تولید و فروش کالاهای تقلبی جلوگیری شود. خواهشمندم از نتیجه اقدامات، این اداره کل را مطلع فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا