رابطه طب سنتی با کاهش جرم‌ زدایی

حکیم طب سنتی ایران در مصاحبه با شوک عنوان کرد:
گروه شوک- پرستو رفیعی: طب سنتی ایران آرامش را به روح و روان انسان می‌دهد که با کاهش استرس و جرم‌زدایی رابطه مستقیم دارد. دکتر حسین روازاده پزشک عمومی و حکیم طب سنتی ایران معتقد است اگر طب ایرانی اسلامی مجدداً به‌طور کامل و در همه سطوح احیا شود، بیماری‌ها با سرعت بیشتر درمان می‌شوند.
وی افزود: در طول زندگی بشر بسیار دیده شده که حقایقی برای مدت زمانی انکار یا به‌دست فراموشی سپرده شده‌اند اما این موضوع به معنی نفی قطعی آن موضوع نیست و پس از گذشت زمان مردمان آن جامعه باز به سوی حقیقت فراموش شده بازمی‌گردند.
طب ایرانی اسلامی که امروزه به آن طب سنتی گفته می‌شود نیز برای مدتی در جامعه ما به دست فراموشی سپرده شد اما این فراموشی مقطعی بود و از آنجایی که این طب جزئی از حافظه تاریخی مردم ما است پس از مدت زمانی باز هم مردم به سوی طب ایرانی بازگشته‌اند. از سوی دیگر باید گفت: طب ایرانی اسلامی علم است و از آنجایی که علم قابل انکار نیست و تنها قابل ارتقا است، در شرایط کنونی بذرهای آن شکوفا شده و با خودنمایی شگرف در جامعه ایرانی مجدداً احیا شده است؛ بذرهایی که صدها سال پیش در امپراتوری ایران پرورانده شده‌اند.
اگر امروز وزارت بهداشت طب سنتی را سازماندهی و احیا کند گامی بزرگ در زمینه احیای طب ایرانی برداشته‌ایم. وی در ادامه گفت: منشأ بسیاری از بیماری‌ها تغذیه نادرست است. متأسفانه امروزه به دلیل استفاده نامطلوب از موادغذایی، زندگی در آب و هوای آلوده و محیطی سرشار از استرس، انسان‌ها در جوامع مختلف با انواع بیماری‌های روحی و جسمی دست به گریبان هستند.
طب ایرانی و اسلامی، طب مزاج‌شناسی است. این طب با معاینه مزاج انسان و تصحیح الگوی تغذیه مردم و تجویز درمان مناسب سعی می‌کند ناراحتی‌ها و بیماری‌های آنها را درمان کند. در این طب پزشک سعی می‌کند با کمک نیروی بدن، طبیعت ضعیف شده و بیمار بدن را  از وضعیت بیماری نجات دهد. در این طب از داروهای گیاهی که با طبیعت بدن را  انسان سازگارند استفاده می‌شود. گیاهان دارویی که از دل طبیعت به دست می‌آیند عوارض کمتری نسبت به داروهای شیمیایی دارند.
برای مثال معتادان به مواد افیونی و مخدر کسانی هستند که هم به خود آسیب می‌رسانند و هم به اطرافیان و افراد دیگر جامعه! آنها خواسته یا ناخواسته بر اثر توهم ناشی از مصرف موادمخدر مرتکب جرایمی می‌شوند که جبران آن بسختی یا حتی جبران‌ناپذیر است. در حال حاضر برای درمان معتادان از متادون درمانی استفاده می‌شود. متادون درمانی به معنای گرایش و اعتیاد مجدد به ماده‌ قوی شیمیایی است که فرار از آن غیرممکن است. در حالی که با برخی گیاهان دارویی می‌توان به درمان آنها پرداخت و آنها را از دام مواد افیونی نجات داد.
این شاخه از طب می‌تواند با توجه به مزاج سردی، گرمی، تری و خشکی حتی به مبارزه با افسردگی بپردازند که از نظر بسیاری پزشکان ریشه ارتکاب بسیاری از جرایم است.
وی در پایان افزود: گیاهان دارویی و حجامت که کلید طب اسلامی است می‌تواند انسان را از عوارض داروهای شیمیایی نجات دهد. باید بدانیم کشوری همچون چین با جمعیتی چند برابر ایران به اندازه مردم ما از آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کند و طب سنتی آن‌که همان طب سوزنی است در کشورهای مختلف تدریس می‌شود.
این در حالی است که ایران هزاران نوع گیاه دارویی دارد و در زمینه حجامت که نوعی افزایش دهنده سیستم ایمنی و تقویت‌کننده قوای جسمی است به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده اما هنوز نتوانسته بدرستی از این سرمایه‌های ارزشمند استفاده کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا