رهایی از افسردگی با شربتی گوارا

پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را به علت داشتن اسید آمینه تریپتوفان در رفع افسردگی و ایجاد شادی و نشاط موثر دانست.

ایران اکونومیست – به گزارش ایران اکونومیست؛ شربت بیدمشک حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶ ، اسید چرب امگا ۳، کربوهیدرات، فسفر، آهن، آنتی اکسیدان مانند فلاونوئیدها، سدیم، پتاسیم، پروتئین، منیزیم، کلسیم، روی، سلنیوم، آسید آمنه تریپتوفان، مس، اسید فولیک و سیتریک است.

برای بررسی خواص شربت بیدمشک و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت بیدمشک

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت بیدمشک اظهار کرد: این شربت به علت داشتن اسید آمینه تریپتوفان نقشی مؤثر در ساخت هورمون سروتونین در خون و دستگاه گوارش دارد بنابراین شربت بیدمشک شادی و نشاط را ایجاد و افسردگی را برطرف می‌کند.

وی درباره خواص دیگر شربت بیدمشک بیان کرد: این شربت آرام‌بخش قلب و اعصاب است بنابراین اضطراب، استرس، دلشوره، تنش‌های عصبی و تپش غیر طبیعی قلب را رفع می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت بیدمشک تأثیری چشمگیر در رفع کم خونی و افزایش اشتها دارد، بنابراین مصرف این شربت برای افراد لاغر و کم خون بسیار مفید است.

عظمایی تأکید کرد: شربت بیدمشک درد‌های عصبی و روماتیسمی را تسکین می‌دهد؛ این شربت نقشی مؤثر در تقویت حافظه و جلوگیری از ابتلا به آلزایمر و پارکینسون دارد.

وی تصریح کرد: شربت بیدمشک خستگی ناشی از انجام فعالیت‌های روزانه را برطرف می‌کند؛ این شربت تأثیری چشمگیر در تقویت دستگاه گوارش و بینایی دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت بیدمشک اختلالات قاعدگی را رفع و به بهبود بیماری‌های تنفسی مانند آسم و سرفه کمک می‌کند؛ شربت بیدمشک تب‌بُر است و کبد و کیسه صفرا را هم پاکسازی می‌کند.

عظمایی اظهار کرد: شربت بیدمشک قند، فشار و چربی خون را کنترل می‌کند؛ این شربت به علت وجود ویتامین‌های A ، C ، E و فلاونوئید‌ها خاصیت آنتی اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

وی یادآوری کرد: شربت بیدمشک خاصیت آنتی بیوتیکی دارد بنابراین عفونت‌های مجاری ادراری را برطرف می‌کند؛ این شربت نقشی مؤثر در طراوت و شادابی پوست و مو دارد.

مواد لازم برای تهیه ۲ و نیم لیتر شربت بیدمشک

عرق بیدمشک                                  یک و نیم لیتر

گلاب                                                نیم لیتر

زعفران دَم‌کرده                               نصف استکان

عسل                                                 ۵۰۰ گرم

آب لیموترش تازه                            به مقدار لازم

طرز تهیه شربت بیدمشک

– عرق بیدمشک و گلاب را با هم مخلوط کنید.

– ترکیب عرق بیدمشک و گلاب را کمی حرارت دهید تا به دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد برسد.

– عسل و زعفران دَم‌کرده را به سایر مواد اضافه کنید.

– مواد را به خوبی مخلوط کنید تا شربت قوام بیاید.

– برای تهیه یک لیوان از شربت بیدمشک، یک تا ۲ قاشق غذاخوری از شربت غلیظ را داخل لیوان بریزید، سپس به آن چند قطره آب لیموترش تازه اضافه کنید و بقیه لیوان را آب بریزید.

– شربت را به خوبی مخلوط و میل کنید.

– شربت بیدمشک را می‌توان روزانه سه لیوان (۲ لیوان در روز و یک لیوان قبل از خواب) مصرف کرد.

کدمطلب:A97061405


خط مشی احیای سلامت در بازنشر مطالب مندرج در دیگر منابع 

رهایی از افسردگی با شربتی گوارا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا