زولبیا و بامیه را از مراکز مجاز خریداری کنید+پی نوشت احیای سلامت

رئیس صنایع انجمن غذایی ایران گفت: برخی سودجویان برای افزایش شفافیت روغن‌های سرخ کردنی به آن شربت معده اضافه می‌کنند.

ریختن «شربت‌ معده» در روغن های سرخ کردنی/زولبیا و بامیه را از مراکز مجاز خریداری کنیدمحمدحسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به استفاده از شربت معده در روغن‌های سرخ‌کردنی اظهار کرد: روغن‌های سرخ کردنی برای تهیه شیرینی و به خصوص زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان کاربرد دارد و بر طبق اصول بهداشتی باید هرچند وقت یکبار این روغن‌ها را تعویض کرد.

وی عنوان کرد: در برخی از کارگاه‌های ساخت شیرینی متاسفانه از روغن‌های سرخ‌کردنی به تعداد دفعات فراوان استفاده شده و همین امر سبب سیاه شدن روغن می‌شود و برخی از افراد برای از بین بردن سیاهی‌های روغن شربت معده را با آن ترکیب می‌کنند.

عزیزی تاکید کرد: با ترکیب شربت معده با روغن‌های سرخ‌کردنی رسوب سیاهی‌های در آن ایجاد می شود و همین مسئله باعث بروز بیماری های خطرناک برای مصرف کنندگان خواهد شد.

وی اظهار کرد: استفاده فراوان از روغن سرخ‌کردنی خطر بروز سرطان را در افراد چند برابر می‌کند و اگر  برای شفاف کردن روغن سرخ‌کردنی از شربت معده استفاده شود خطر استفاده از آن برای افراد بیشتر می‌شود.

عزیزی گفت: باید بر روی کارگاه‌های تولیدی شیرینی‌جات کنترل و نظارت صورت بگیرد تا از مصرف روغن‌های فاسد برای تهیه شیرینی و به خصوص زولبیا و بامیه در این ماه جلوگیری شود.

وی یادآور شد: هنگامی که از یک روغن به دفعات فراوان استفاده شود، رنگ آن کدر و همین مسئله خطر بروز سرطان‌های مختلف را افزایش می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پی نوشت احیای سلامت:

زولبیا و بامیه یکی از شیرینی های اصیل ایرانی است. از مواد اولیه این نوع شیرینی که امروزه از آن استفاده می کنند، می توان به روغن، آرد، شکر، تخم مرغ، ماست، آب، گلاب و زعفران اشاره کرد که اگر از مواد سالم در تهیه آن استفاده می کردند و مثلاً بجای استفاده از شکر از عسل و بجای استفاده از روغن های ناسالم صنعتی سرطان زا از روغن های سالم و مورد تایید همچون روغن حیوانی یا روغن ارده کنجد تهیه شود، بسیار مقوی و خوب هم می باشد ولی متاسفانه آن چیزی که در حال حاضر در بازار عرضه می شود به دلیل استفاده از شکر و روغن صنعتی که در تهیه آن به کار رفته، به هیچ وجه مورد تایید نمی باشد.

 

زولبیا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا