طبع سویا و منع مصرف تفاله سویا

عنوان: طبع سویا و منع مصرف تفاله سویا سن: 36 سال
جنسیت: مرد

 

پرسش : طبع لوبیای سویا چیست؟ هم خود لوبیای آن و هم تفاله آن که در سوپر مارکت می­فروشند.

در مقالات می­گویند که لوبیای سویا سرشار از فیبر محلول، ایزوفلاون­ها و آنزیم پروتئاز است که در نهایت به نفع سلامت است.

پاسخ:

–         از لوبیا سویا در منابع قدیمی و در حد اطلاع ما چیزی بیان نشده است اما براساس شواهد می­توان طبع آن را نزدیک به طبع لوبیا در نظر گرفت.

–         پس طبع آن معتدل و بوداده آن کمی گرم است.

–         اما تفاله آن به جهت از دست دادن جزء روغنی گرم پس از روغن­گیری سرد تلقی می‌شود. البته دارای فیبر است اما فیبر در سبزیجات و میوه ­ها به وفور دیده می‌شود.

–                  در هر حال مصرف آن به عنوان جایگزین گوشت به هیچ وجه درست نیست و چیزی جای گوشت گوسفند را در تغذیه انسان نمی­ گیرد. بنابر این ما مصرف تفاله سویا را مناسب نمی­دانیم.

نوشته های مشابه

‫۹ دیدگاه ها

  1. سلام استاد عزیز ……………….خواهش میکنم به ما بگید که اخر انسان گوشتخواره یا میوه خوار ………دیوانه شدیم یکی میگه گوشت نخورید شما میگید منو ول کنن هفته ای پنج وعده صبحانه کله پاچه میخورم …. نظرتون در مورد پدر گیاهخوار ایران چیه

  2. درود به شما آقای دکتر , سپاس از شما به خاطر وجود ارزشمندتون, پیشنهاد میکنم به عنوان نماینده طب سنتی ایرانی, با قاطعیت چیزی رو رد یا قبول نکنید چون ممکنه تاثیر مثبتی در روند زندگی با فکری عده ای بگذارید و حتا تاثیر منفی بگذارید با توجه به اینکه علاقمندان و طرفدارانی دارید, طب سنتی چین هم, اطلاعات ارزشمندی داره که میشه از اونها هم استفاده کرد و بهره برد و اینکه سویا چه فوایدی داره قبل از پاسخ میشه در موردش تحقیق کرد و همچنین اینکه پاسخ فقط این باشد که قرآن تایید کرده قانع کننده نیست, در کدام آیه و سوره و با چه تفسیری چون میدانید تفاسیر مختلف کرده اند در قرآن بیشتر به خوردن خوراک طبیعی توصیه شده اگه خواستید رفرنس بدم. و در آخر خیلی از افراد دارند با گیاخواری درمان شدند و میشوند پس به عنوان یه محقق و متفکر نمیشه با این قاطعیت نظر منفی داد. یه کم دایره دید رو بزرگترش کنیم. سپاسگزارم که صحبت منو هم شنیدید. شاد باشید.

    1. چه تفسیری از این واضح تر میخواین که پیامبر اسلام فرمودن بیشتر از 40 روز گوشت رو ترک نکنید.
      برید همه طب های دنیارو موشکافانه بررسی که نهایتا به این نتیجه میرسین که طب اسلامی سنتی ایرانی برترین طب و درمانگرترین طب در طول تاریخ بشر بوده و خواهد بود.طب سوزنی بدون بهره گیری از طب اسلامی سنتی نمیتونه درمانگر موفقی باشه.
      همونطور که در سایت زده شده متاسفانه سویا گیاه دست ساز انسان بوده

  3. با عرض سلام و ادب
    جسارت نباشه، اما اون برا وقتی بود که حیوونای زبون بسته،تغذیه سالم داشتن و گوشتشون سالم بود. الان حیوونا آشعالخورن

    1. با سلام
      طبق فرمایش شما درست. تغذیه حیوانات درست و اصولی نیست و بقول معروف اشغال خور هستند
      گیاهان هم دست کمی ندارند. همه پر بازده و تراریخته که همه با آزمایش و دستکاری دی ان ای گیاهان و حتی حیوانات توسط انسان انجام می شود.
      فکر میکنید اینهمه بیماری برای چیست ؟در حالیکه اصول بهداشتی بیشتر رعایت میشود.
      بیماریهای مهلک قدیمی طاعون و آبله و آنفولانزا و.. بود الان چی همه جور بیماری در بدن انسان هست ک میخواهی یکی را درمان کنی برای اون یکی مضر است. مثلا معده طرف سرد هست و کبدش گردم هر چیزی بخوره برای درمان یکی ، آن دیگری را بدتر میکنه

  4. باسلام
    اینکه توی شامی گوشت با تخنم مرغ مخلوط میشه مشکلی نداره؟
    چون میگن خوردن همزمانش خوب نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا