محصولات تراریخته در غرب تولید و در جهان سوم به فروش می‌رسد

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: محصولات تراریخته در کشورهای غربی تولید و در کشورهای جهان سوم مصرف می‌شود

حشمت‌الله فلاحت پیشه با اشاره به اینکه اغلب محصولات تراریخته در کشورهای غربی تولید و در کشورهای جهان سوم به فروش می‌رسد اظهار داشت: دولتمردان و سرمایه‌داران بزرگ غرب با حمایت از این محصولات صنایع آلاینده محیط زیست را به کشورهای جهان سوم انتقال داده و جایگزین آن را در کشورهای خود صنایع سبک، نانو و بدون آلودگی قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اولویت برای کشورهای غربی و اروپایی تولید محصولات ارگانیک است گفت: امروزه سیاستمداران این کشورها با تأمین نیازهای اولیه شهروندان خود، اولویت کاری خود را برای تولید محصولات ارگانیک با هدف ایجاد شادی و سلامت انسان‌ها و حفظ محیط زیست قرار داده‌اند.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه در حال حاضر تب و تاب تولید بیشتر و سودآوری از کشورهای غربی به کشورهای جهان سوم منتقل شده است افزود: این موضوع در مورد محصولات تراریخته نیز صادق است که برخی متولیان امر تولید بیش از توجه به سلامت مردم و حفظ محیط زیست سودآوری محصولات را مدنظر دارند.

وی از اهمیت بحث سودآوری از نگاه برخی از دستگاه‌های دولتی و تأکید جدی دولت برای تولید محصولات تراریخته و تصویب آن در لایحه برنامه ششم توسعه خبر داد و عنوان کرد: البته این موضوع در دست دولت تنها یک لایحه است و در نهایت نمایندگان مجلس باید تمام شرایط و جوانب و استانداردها را برای محصولات تراریخته رعایت کنند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون مجوز و استاندارد خاصی برای تولید و کشت محصولات تراریخته صادره نشده است گفت: مشکل اصلی در کشور بحث استانداردهاست و هر روز گزارش‌های بسیاری در ارتباط با عدم رعایت استانداردها در اقلام خوراکی به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

وی فساد و کم‌کاری برخی از مسئولان مربوطه در حوزه‌های اداری تعیین استانداردها را باعث نگرانی و عدم اطمینان مردم در حوزه‌های مختلف مصرف دانست و اظهار کرد: تاکنون استاندارد خاصی که نشان دهنده سلامت محصولات تراریخته باشد تعیین نشده و در برخی از موارد نیز تعیین استانداردها درگیر و دار لابی‌گری برخی از افراد است.

 

منبع: سایت مشرق نیوز –اول تیر ماه 1395  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا