مصرف “پنیر” در وعده صبحانه باعث “کندذهنی” می‌شود

مصرف پنیر به‌تنهایی بسیار مضر بوده و بلغم‌زاست؛ خوردن پنیر به‌تنهایی و در وعده صبحانه، فرد را دچار رخوت، سستی و بی‌حالی و کندی در یادگیری کرده و باعث کاهش تمرکز ذهن در افراد می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ یکی از عوامل زمینه‌ساز بیماریها در دوران معاصر، رواج اشتباهات ملموس در تهیه و طبخ انواع مواد غذایی است و این تغییرات، معلول سلایق شخصی افراد طی گذشت زمان بوده است.

مصرف پنیر به‌تنهایی در وعده صبحانه باعث کندذهنی و رخوت

مصرف پنیر به‌تنهایی بسیار مضر بوده و بلغم‌زاست؛ خوردن پنیر به‌تنهایی و در وعده صبحانه، فرد را دچار رخوت، سستی و بی‌حالی و کندی در یادگیری کرده و باعث کاهش تمرکز ذهن در افراد می‌شود، غده پاراتیروئید، وظیفه تنظیم کلسیم و فسفر بدن و جذب آن‌ها را به‌عهده دارد، این غده، کلسیم و فسفر را با یکدیگر و کنار هم می‌شناسد بنابراین در زمانی که ماده غذایی حاوی کلسیم را مصرف می‌کنیم، باید همراه آن، مواد غذایی حاوی فسفر نیز مصرف کنیم، در غیر این‌صورت، غده پاراتیروئید، فسفر مورد نیاز را از فسفر موجود در مغز تأمین می‌کند که موجب کندذهنی می‌شود.

بهترین زمان مصرف پنیر، وعده شام و به‌همراه مصلحات آن‌ مانند گردو، زیره، سیاه‌دانه و آویشن است زیرا بیشترین میزان ترشح توسط غده پاراتیروئید در هنگام شب صورت می‌گیرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران پویا  

کدمطلب:97031716

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا