هشدار: تتوی بدن با شما چه می کند؟!!

دانشمندان فرانسوی از سرطان زا بودن خالکوبی روی بدن خبر می دهند.
محققان با بررسی جوهرهای به‌کار رفته در خالکوبی دریافتند که تمامی این جوهرها حاوی ذرات اکسید تیتانیوم و دیگر مواد سمی خطرناک هستند که در مرحله اول ایجاد التهاب در پوست بدن می کند و گاهی بیماری‌های پوستی ناخوشایندی را به وجود می‌آورد. در ادامه با کمک چهار داوطلبی که روی بدن آن‌ها تاتو انجام شده بود،تحقیقات وارد مرحله دقیق‌تری شد.
با نمونه‌برداری از پوست محل‌های خالکوبی و به کمک اشعه ایکس مشخص شد که ذرات رنگدانه های تاتو از داخل پوست نفوذ کرده‌اند.این ذرات نانویی به داخل سیستم لنفاوی نفوذ کرده و در میان غدد لنفاوی گسترش یافته‌اند و به تدریج باعث التهاب و تجمیع مولکول‌های شیمیایی فعال در بدن می‌شوند که بطور بالقوه سلامت انسان را به خطر می‌اندازد و او را به سرطان مبتلا می‌کند.
محققان پزشکی به علاقه‌مندان به خالکوبی هشدار می‌دهند که انجام این کار به منزله پیروی از یک مد و یا روش سنتی نیست بلکه عملی خطرناک برای ابتلای شخص به سرطان است که باید از آن جلوگیری شود.

منبع: امید و سرطان

کد مطلب: M96062601

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا