چرایی اهمیت معده در درمان اختلالات پوستی

 

چرایی اهمیت معده در درمان اختلالات پوستی

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، لیلا شیربیگی دستیار تخصصی طب سنتی درباره اختلالات پوست اظهار داشت: نخستین قدم در درمان اختلالات پوست و مو از دیدگاه طب سنتی تقویت معده، کبد، قلب و مغز است.

 

به گفته وی مراحل هضم غذا به چهار مرحله تقسیم می شود: نخستین مرحله هضم در معده صورت می پذیرد که هضم معدی نام دارد که غذا تبدیل به مایعی به نام کشکاب یا کیلوس می شود، این مایع به کبد می رود.

 

این دستیار تخصصی طب سنتی ادامه داد: هضم بعدی در کبد صورت می پذیرد و کیلوس معدی به کیموس کبدی تبدیل می شود و در این مرحله ۴ خلط دم، صفرا، بلغم و سودا تولید می شود، هضم بعدی هضم عروقی است و در نهایت هضم چهارم هضم بافتی است که نتیجه آن رویش موها، عرق، منی، شیر مادران، ادرار، مدفوع، ترشحات گوش و … است.

 

وی عنوان کرد: اختلال در هر یک از این مراحل چهارگانه سبب بروز بیماری می شود.

 

این دستیار تخصصی طب سنتی ادامه داد: معده عضوی مهم در بدن است و اگر معده دچار سوء مزاج شود، هضم اول که در معده صورت می پذیرد، دچار اختلال می شود در نتیجه در روند عملیات هضم اختلال بروز پیدا می کند، در مراحل دیگر هضم چهارگانه اختلال ایجاد می شود و مانع تولید خون صالح می شود.

 

شیربیگی افزود: سوء مزاج های کبد عامل بروز بسیاری اختلالات پوستی، جوش و آکنه، بدرنگی پوست و … است، همچنین ضعف دِماغ یا مغز موجب بروز انواع بیماری های معده می شود؛ در نتیجه پوست و موی سالم ایجاد نمی شود.

 

این دستیار تخصصی طب سنتی خاطر نشان کرد: غذای سالم بهترین مسئله در بدن برای تبدیل به عضو سالم است، همچنین کم هزینه، در دسترس و بی خطر است، چنانچه خط اول درمان تیرگی رنگ چهره تغییر آداب غذایی و نحوه صحیح غذا خوردن است.

کدمطلب:98061315


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا