کاهش مرگ ناشی از سرطان پروستات با مصرف آجیل

 به گفته محققان، مصرف مغزیجات آجیلی نظیر بادام، بادام هندی، فندق، پسته و گردو به شکل قابل توجهی از ریسک مرگ مردان مبتلا به سرطان پروستات می کاهد.

سرطان پروستات متداول ترین و دومین سرطان مرگبار در بین مردان است. یافته های محققان بیمارستان بیرگام آمریکا نشان می دهد افرادی که پنج وعده یا بیشتر مغزیجات آجیلی در طول هفته مصرف می کنند، در مقایسه با افرادی که کمتر از ۳۰ گرم مغزیجات در طول ماه استفاده می کنند ۳۴ درصد کمتر در معرض مرگ ناشی از سرطان پروستات قرار دارند.

 مارین ترناس، عضو تیم تحقیق، در این باره عنوان می کند: «مصرف تنها حدود ۴۰ گرم مغزیجات اجیلی (حدود ۳/۱ فنجان) تاثیر مثبتی بر سلامت دارد.»

وضعیت مقاومت انسولین که در آن بدن در مقابل هورمون انسولین مقاوم می شود، در احتمال ریسک سرطان پروستات و روند پیشرفت آن وجود دارد. مغزیجات درختی هم با بهبود حساسیت انسولین و کاهش ریسک بروز بیماری دیابت و بیماری قلبی-عروقی مرتبط بوده و بدین ترتیب فاکتور مرگ و میر در این بیماری کاهش می یابد.

بعلاوه مغزیجات آجیلی، حاوی مواد مغذی مهمی نظیر چربی های اشباع نشده، پروئین باکیفیت بالا، ویتامین ها، و فیتوشیمیایی ها هستند که همگی دارای ویژگی های محافظ قلب، ضدسرطان، ضدالتهاب و ضداکسایشی هستند.

در این مطالعه، ۴۷,۲۹۹ مرد به مدت ۲۶ سال تحت نظر بودند. یافته ها نشان داد فقط ۱۰ درصد آنها بواسطه سرطان پروستات جان خود را از دست دادند. در حدود یک سوم آنها بواسطه بیماری قلبی-عروقی و علل دیگر فوت کردند.

به گفته محققان، یافته های ما نشان می دهد که مغزیجات آجیلی بخش لاینفک یک رژیم غذایی سالم هستند.

 

منبع:سایت خبرگزاری مهر

tel-ajil-saratan-h-27

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا