گردو بخورید تا وقت پیری سالم باشید

 طبق یافته های یک تحقیق جدید، مصرف روزانه گردو در حالیکه موجب بهبود کلسترول خون و حفظ سلامت روده ها می شود، به روند پیری همراه با سلامت هم کمک می کند.

به گزارش مشرق، یافته های محققان بیمارستان بارسلونا اسپانیا نشان می دهد مصرف گردو، بخصوص توسط افراد مسن، موجب تقویت چربی های خوب بدن و همچنین کاهش چاقی و سطح کلسترول خون می شود.

محققان در این تحقیق دریافتند مصرف روزانه گردو به مدت یک سال توسط افراد مسن هیچ تاثیر مضری بر وزن بدن آنها نداشت.

اِمیلیو روس، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «از آنجائیکه گردو یک ماده خوراکی پرانرژی است، نگرانی رایج در مورد آن همواره این بوده است که مصرف طولانی مدت آن با اضافه وزن همراه است.»

در این مطالعه، از ۷۰۷ فرد مسن سالم خواسته شد تا دوز مشخصی از گردو (تقریباً ۱۵ درصد مصرف کالری) را به رژیم غذایی معمول شان اضافه کنند یا در رژیم غذایی شان از گردو استفاده نکنند.

نوشته های مشابه

بعد از گذشت یک سال، اضافه وزن، تری گلیسیرید و کلسترول خوب HDL در هر دو گروه دارای نتایج مشابهی بود، اما گروهی که گردو مصرف کرده بودند شاهد کاهش قابل توجه کلسترول بد LDL بودند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا