«آخرین بک‌آپ غذای بشریت» در اختیار «بیل و ملیندا گیتس» + فیلم، تصاویر و اسناد

بیل گیتس

بنیاد بیل و ملیندا گیتس که از اعضای فعال گروه «بیلدربرگ» به شمار می‌رود، با مشارکت بنیاد راکفلر «خزانه آخرین بذرهای بشریت» را در سرزمین شمالگان تأسیس کرده‌اند. فیلمها و تصاویر بکر و دیدنی از این سرزمین و این مرکز را ببینید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در بخشهای پیشین گزارش ویژه «ایران؛ ایری؛ راکفلر» با استفاده از مستندات خود بنیاد راکفلر برنامه یکصدو‌چند ساله و نظام‌مند صهیونیستهای امریکایی برای در اختیار گرفتن منابع راهبردی حیات ــ خصوصاً مقوله «بذر» ــ افشا شد. در قسمت قبلی روشن شد که آغاز فعالیت بنیاد راکفلر در مقوله ژنتیک ــ انسانی و گیاهی ــ به سال 1904 بازمی‌گردد.

دیدیم که برنامه‌های راهبردی راکفلرها برای دست‌اندازی به منابع کشاورزی کشورها طی 113 سال اخیر را می‌توان به 4 دوره کلی تقسیم کرد؛ از سال 1900 تا قبل از سال  1940 میلادی؛ مابین 1940 تا 1960 میلادی؛ مابین 1960 تا 1990 میلادی و از 1990 میلادی تاکنون. هریک از این دوره‌ها از راهبردها و تکنیکهای متفاوتی پیروی می‌کنند.

بخشهای قبلی این گزارش را به تفصیل در لینکهای زیر ببینید.

+ بخش اول؛ نهادسازی «راکفلر» در کشاورزی ایران/«ایـــــــری» و پژوهشهای بنیادی در «برنج» + اسناد

+ بخش دوم؛ اینجا ایران است، سال 1361 ؛ «راکفلر، خوش آمدی!» + اسناد

+ بخش سوم؛ کارنامه سیاه «انقلاب سبز»/ “توطئه سرطانی” راکفلرها برای «غذای ایران»

+ بخش چهارم؛ اسناد اقدامات ضدبشری “بورلاگ”/ردّپای “مامور راکفلر” در کشاورزی ایران

+ بخش پنجم؛ هوشیاری رئیس جمهور در برابر «تاجران تراریخته»+تصاویر

+ بخش ششم؛ ثروتمندترین مرد تاریخ با دارایی 4 برابر «بیل‌گیتس» کیست؟ +عکس

+ بخش هفتم؛ افشای اسناد جدید از “راکفلر”/آغاز پروژه جهانی «تغییر ژنتیک انسانها و گیاهان» از 1904 میلادی + فیلم

+ بخش هشتم؛ «جویت»؛ پرزیدنت راکفلر

* بیل گیتس

در این میان ورود «بیل گیتس»، سرمایه‌دار متمول و مؤسس کمپانی مایکروسافت ــ که عنوان ثروتمندترین انسان حال حاضر جهان را به دوش می‌کشد ــ به حوزه «غذا و بذر» و نیز حوزه «پزشکی و واکسیناسیون» بسیار جالب توجه است. در این خصوص نکات مهمی وجود دارد.

اول اینکه چنان که در بخشهای بعدی گزارش خواهیم دید بیل گیتس این فعالیتها را با همکاری راهبردی با صهیونیستهای راکفلر با مشارکت در برنامه‌ها و بنیادهای بین‌المللی آنها ــ مانند IRRI2,CGIAR1, خزانه جهانی بذر سوالبارد3 و … ــ انجام می‌دهد.

دوم اینکه باید به این سؤال پاسخ داد که چه عاملی سبب شده بیل گیتس علاقه‌مند شود زمینه کاری خود را از خدمات کامپیوتر به حوزه‌های غیرمرتبط اما راهبردی «کشاورزی و غذا» و «واکسیناسیون» تغییر دهد؟ آیا او یک صهیونیست سنتی است یا پس از ثروتمند شدن، پیوستن او به برنامه سیطره جهانی این سرمایه‌داران و دیدگاههای آخرالزمانی آنان در محافلی مانند «بیلدربرگ»4 او را به این موضوعات اساسی علاقه‌مند کرده است؟

فیلم/ اذعان گیتس به لزوم کاهش جمعیت جهان با «واکسیناسیون»

گزارش سایت خزانه بذر سوالبارد از دیدار بیل‌گیتس و نخست‌وزیر نروژ در سال 2013 بسیار قابل تأمل است. {اینجا} این سایت می‌نویسد:

«نروژ و بنیاد بیل و ملیندا گیتس، با همکاری هم تسهیلاتی فراهم کرده‌اند که کاهش قیمت را برای برنامه «تنظیم خانواده» فراهم کرده است. برای مثال با ارائه ایمپلنت پیشگیری از بارداری مقرون‌به صرفه، در کشورهای در حال توسعه.»5

در گزارشهای بعدی «ایران؛ ایری؛ راکفلر» به این موارد خواهیم پرداخت. در ادامه یکی از برنامه‌های مشارکتی راکفلر و گیتس را بررسی خواهیم کرد.

* خزانه جهانی بذر سوالبارد

مجمع‌الجزایر سوالبارد

سوالبارد (به معنای کرانه سرما) مجمع‌الجزایری 61 هزار کیلومتر مربعی است که در شمال محور شمالگان در اقیانوس منجمد شمالی واقع شده است. این مجمع‌الجزایر شمالی‌ترین نقطه اروپا و همچنین شمالی‌ترین منطقه تحت‌کنترل کشور نروژ است. این منطقه به‌نوعی خودمختار محسوب می‌شود؛ چه اینکه برای ورود به سوالبارد نیازی به روادید و اجازه اقامت نیست و مدت مجاز اقامت در آن نامحدود است. به این جزایر دامنه اینترنتی جداگانه .sj اختصاص داده شده‌ ولی عملاً از همان دامنه نروژ .no استفاده می‌شود.

فیلم/ روایت سایت خزانه از خودش

موقعیت سوالبارد میان قطب شمال، اسکاندیناوی و گرینلند

سوالبارد در شمال محور شمالگان

جزایر اصلی سوالبارد، «اسپیتس‌برگن»6، «نورداستلندت»7 و «ادگئویا»8 هستند. مرکز اداری و اجرایی این مجمع‌الجزایر، شهر «لانگییربین»9 است که جمعیتی حدود 1800 نفر در آن ساکنند. حاکمیت این مجمع‌الجزایر، نوعی فرمانداری است. علاوه بر «خزانه جهانی بذر سوالبارد»، گردشگری و معدن مهمترین فعالیتهای اقتصادی در این منطقه به شمار می‌رود. سابقه فعالیتهای اقتصادی در حوزه‌های معدن و گردشگری در این جزایر به سالهای پایانی سده 19 میلادی، باز می‌گردد.‌ در کنار این فعالیتهای اقتصادی، دانشگاه مرکزی سوالبارد نیز تأسیس شده است.

در این جزایر در فصل سرما خودروهای مخصوص سرزمینهای برف‌خیز، هواپیماها و قایقها، به‌عنوان وسائل نقلیه‌عمومی تردد می‌کنند. فرودگاه سوالبارد ایرپورت لانگییر، یکی از مهمترین دروازه‌های ورودی این سرزمین است.

مساحت کل جزایر سوالبارد 61،022 کیلومتر مربع است؛ بزرگترین جزیره، اسپیتس‌برگن، بیش از نیمی از مساحت جزیره‌ها را به خود اختصاص داده‌است

احتمالاً ساکنان شبه‌جزیره اسکاندیناوی در قرن دوازدهم اولین کسانی هستند که این جزایر را کشف کرده‌اند. چه اینکه در برخی متون باستانی اسکاندیناوی نیز به سرزمینی با نام «سوالبارث» اشاره شده است. در خلال قرنهای هفدهم و هجدهم میلادی این مجمع‌الجزایر پایگاه شکار نهنگ بود. قرارداد 1920 اسپیتس‌برگن، سوالبارد را تحت حکومت پادشاهی نروژ قرار داد. همچنین پیمان‌نامه 1925، سوالبارد را کاملاً جزو خاک حکومت پادشاهی نروژ برشمرد. سوالبارد پس از آن تبدیل به منطقه آزاد تجاری و غیرنظامی گردید. پس از آن شرکت نروژی «استور نورسک»10 و شرکت روسی «آرکتیکوگال»11 به‌عنوان تنها شرکتهای اکتشاف معدن در این جزایر باقی‌ ماندند.

واقع شدن سوالبارد در شمال مدار قطب شمال باعث شده‌ این سرزمین در تابستانها با پدیده خورشید نیمه‌شب و در زمستانها نیز با پدیده شب‌قطبی مواجه باشد.

توده‌های یخ 60 درصد، زمینهای سنگی و صخره‌ای 30 درصد و زمینهای دارای پوشش گیاهی 10 درصد خاک سوالبارد را تشکیل می‌دهند. این منطقه تحت‌تأثیر آب و هوای قطبی قرار دارد؛ مجمع‌الجزایر سوالبارد محل زندگی انواع مرغ دریایی، گوزن شمالی، پستاندار دریایی و خرس قطبی است.

سوالبارد؛ زیستگاه شیردریایی

این سرزمین دارای فضاهای سبز طبیعی حفاظت شده و دست نخورده فراوانی است. 7 پارک ملی و 23 اندوختگاه طبیعی، هفتاد درصد مجمع‌الجزایر را به خود اختصاص داده‌است. شصت درصد مجمع‌الجزایر سوالبارد از رودهای یخی، توده‌های یخ غلتان، یخچالهای طبیعی، کوههای یخی و آب دره‌ها تشکیل شده‌است. زمستانها میانگین دمای هوا در سوالبارد 12 درجه زیر صفر است.

سوالبارد زیستگاه خرس قطبی

خزانه جهانی بذر سوالبارد

چنان که در بخش‌های قبلی گزارش ذکر آن رفت، راهبرد اصلی راکفلرها طی سه دهه اخیر ــ از 1990 تاکنون ــ «تثبیت و عمق‌بخشی به فعالیتها»یشان در حوزه بذر بوده است. راه‌اندازی «خزانه جهانی بذر سوالبارد» در سالهای ابتدایی هزاره سوم، با همکاری بنیاد «بیل و ملیندا گیتس»12 از مهمترین این اقدامات است. ساخت‌ این خزانه در ماه ژوئیه 2006 آغاز و یک سال و نیم بعد در سپتامبر 2007 به اتمام رسید؛ خزانه سوالبارد 26 فوریه 2008 رسماً افتتاح شد و نخستین سفارش خود را با دریافت یکصد میلیون دانه بذر از یکصد کشور آغاز کرد.

ورودی خزانه جهانی بذر سوالبارد

این خزانه بذر ــ که به «خزانه بذر روز قیامت»13 هم مشهور است ــ در دل کوه، در انتهای یک تونل یخی در عمق 200 متری تعبیه شده‌ است. تعبیر سایت این خزانه از محل قرارگیری این انبار بزرگ جالب است. این سایت می‌نویسد: «در اعماق کوهستان در جزیره‌ای دور افتاده در مجمع‌الجزایر سوالبارد، در نیمه‌راه میان سرزمین نروژ و قطب شمال، «خزانه جهانی بذر» نهفته است.»14

شماتیک اولیه برای ساخت خزانه بذر – این نقشه در هنگام ساخت کمی تغییر کرد

شرایط طبیعی این محل به‌گونه‌ای است که در برابر بسیاری از بلایای طبیعی و انسانی مقاومت بالایی دارد. سایت مجموعه در این خصوص ضمن تأکید بر اینکه «در سراسر جهان، بیش از 1700 بانک ژن، مجموعه‌ای از بذرهای غذا را نگهداری می‌کنند»،می‌نویسد: «خزانه جهانی بذر سوالبارد «بزرگترین مجموعه جهان از جهت تنوع»15 است؛ ضمن اینکه، بسیاری از این خزانه‌ها ــ نه‌تنها در برابر فجایع طبیعی و جنگ، بلکه حتی در وقایع قابل اجتناب، مانند کمبود بودجه و یا مدیریت ضعیف ــ آسیب‌پذیرند. گاهی مواردی مانند یک فریزر با عملکرد ضعیف، می‌تواند یک بانک را کاملاً از بین ببرد و از دست دادن انواع گونه‌های بذر، یک اتفاق غیرقابل برگشت مانند انقراض یک دایناسور، حیوان یا هر شکل از زندگی است.»16

فیلم/ کوتاه از داخل خزانه

سایت این مجموعه در ادامه ذیل واژه «موقعیت» می‌نویسد: «این مکان به چندین دلیل یک موقعیت ایده‌آل برای نگهداری بذر‌هاست؛ اول اینکه سوالبارد دورترین نقطه‌ای است که یک شخص می‌تواند در یک پرواز برنامه‌ریزی شده به سمت آن پرواز کند؛ به این ترتیب این موقعیت دور، دسترسی کمی دارد. دوم اینکه این حوزه به لحاظ زمین‌شناسی پایدار است و میزان رطوبت اندکی دارد. سوم این خزانه به حد کافی بالاتر از سطح دریاست و به همین دلیل از آب گرفتگی ایمن خواهد بود. چهارم لایه منجمد دائمی زمین یک یخچال طبیعی را فراهم می‌آورد که سبب می‌شود نگهداری بذرها مقرون به صرفه و نیز در برابر از کار افتادگی سیستمهای نگهداری ایمن باشد.»

با این تمهیدات، حتی اگر برق منابع محلی از کار بیفتد، شرایط دمای طبیعی این انبار یخی، سرمای کافی برای بقاء بسیاری از دانه‌های کشاورزی را تا هزاران سال فراهم می‌کند. در این شرایط بذر گندم تا 1700 سال و بذر سورگوم تا 20 هزار سال بدون نیروی برق زنده می‌مانند؛ حتی در بدترین شرایط گرمایش زمین یخهای اطراف این خزانه برای دویست سال وجود خواهد داشت. تسهیلات ایمنی نظیر دربهای فلزی سنگین با قفلهای جداگانه، سطوح گوناگونی از امنیت برای ترخیص کالا از گمرک از این انبار فراهم کرده‌ است.

سایت خزانه سوالبارد ادامه می‌دهد: «برای ذخیره‌سازی بهینه از این بذرها دمای -18 سانتیگراد مورد نیاز است. این بذرها در بسته‌های سفارشیِ ساخته شده از فویلِ سه لایه، مُهر و موم می‌شوند.»17

تصویری از طبیعت زیبا و بکر سوالبارد در یک روز سرد قطبی

سایت مجموعه سوالبارد ظرفیت این خزانه را 4.5 میلیون گونه و 2.5 میلیارد دانه بذر اعلام می‌کند. به این ترتیب که می‌نویسد: «خزانه ظرفیت نگهداری 4.5 میلیون گونه را دارد؛ هر گونه به‌طور متوسط حدود 500 دانه بذر را شامل می‌شود، و به این ترتیب حدود 2.5 میلیارد دانه بذر می‌تواند در این خزانه نگهداری شود.»18

این سایت ادامه می‌دهد: «در حال حاضر افزون بر 860 هزار گونه که از تقریباً تمامی کشورهای دنیا جمع‌آوری شده در این انبار نگهداری می‌شود؛ که گونه‌های منحصر به فرد محصولات اساسی عمده آفریقایی و آسیایی را شامل می‌شود. موادغذایی مانند ذرت، برنج، گندم، لوبیا چشم بلبلی، و سورگوم تا انواع اروپایی و آمریکای جنوبی مانند بادمجان، کاهو، جو و سیب‌زمینی. درواقع، این خزانه در حال حاضر دارای متنوع‌ترین مجموعه دانه‌های موادغذایی در جهان است.»19

تصویر سایت سوالبارد از شرایط نگهداری در خزانه

این خزانه بذر چرا و چگونه ساخته شد؟

سایت مجموعه درباره دلیل ساخت این مجموعه منحصر به فرد می‌نویسد: «جدی گرفتن آسیب‌پذیری بانکهای ژن در جهان، موجب شد ایده تأسیس خزانه جهانی بذر، شکل بگیرد. هدف از این خزانه پشتیبان‌گیری از نمونه بذرهای تمامی محصولات جهان است. لایه منجمد دائمی اعماق زمین به‌علاوه صخره‌های بزرگ سوالبارد این اطمینان را می‌دهد که نمونه‌های بذور حتی بدون انرژی زنده بمانند.»20

سایت این خزانه می‌افزاید: «این خزانه ذیل یک سیاست برای بیمه نهایی تأمین موادغذایی جهان می‌گنجد، که گزینه‌ای برای غلبه بر چالش تغییر آب و هوا و همچنین رشد جمعیت پیش روی نسلهای آینده می‌گذارد. این انبار برای قرنها این ایمنی را فراهم می‌کند که میلیونها دانه به نمایندگی از هر نوع بذر مهم موجود در جهانِ امروز، باقی بماند. این یک بک‌آپ نهایی است.»21

فیلم / گزارش سرمایه‌گذاری راکفلرها در ژنتیک انسانی و گیاهی از 1904

* گم کردن رد بنیادهای صهیونیستی / آیا راکفلر و گیتس با این خزانه مرتبطند؟

ظاهر سایتهای مرتبط با این خزانه طوری طراحی شده که از نقش بنیادهای صهیونیستی در تأمین مالی این خزانه بذر ردی باقی نماند. این خزانه همواره مرتبط با مجموعه فراملی و غیرانتفاعی CGIAR معرفی می‌شود که در ایتالیا واقع است و برای اهداف علمی و تحقیقاتی بشردوستانه پایه‌گذاری شده است. (این مجموعه در چارت رسمی به‌عنوان والد (Parent) مجموعه «ایری» فیلیپین نیز معرفی می‌شود.)

مراجعه به سایت CGIAR اطلاعات دقیقی درباره تأمین‌کنندگان مالی به دست نمی‌دهد. تعدد نامهای موجود در بخش تأمین کنندگان مالی، ذهن خواننده را از بنیادهای صهیونیستی منحرف می‌کند؛ گو اینکه موارد نشان‌دار در تصویر ذیل می‌تواند به عنوان واسط بنیادهای صهیونیستی با CGIAR عمل کند.

صهیونیستها با نام بنیادهای گوناگون به تأمین مالی پروژه‌های بین‌المللیشان مبادرت می‌کنند. در این میان حضور ایران به عنوان تأمین کننده مالی قابل توجه است.

اما جستجو در تاریخچه سایت خزانه بذر {اینجا} نشان می‌دهد پیدایش این خزانه ارتباط بسیار تنگاتنگی با بنیادهای «بیل و ملیندا گیتس» و «راکفلر» دارد. شماتیک شبکه گسترده صهیونیستی تحقیقات بذر و کشاورزی به‌صورت زیر است.

گذشته از اینکه این شماتیک فقط «بخش تحقیقاتی این شبکه صهیونیستی» را نمایش می‌دهد، هریک از این موارد خود از شبکه‌ای گسترده برخوردارند. با ورود به سایت مربوط به خزانه بذر {اینجا} شبکه زیر را ببینید.

تصویری از شبکه گسترده «ایری» با سراسر جهان – جایگاه «تهران» قابل توجه است

تصویری از شبکه گسترده «سیمیت» با سراسر جهان – جایگاه «تهران» قابل توجه است

درباره تأثیر دیدگاههای آخرالزمانی محافلی مانند «بیلدربرگ» بر افرادی مانند بیل گیتس، و همچنین سرنخهای ارتباطات آنها با ایران بیشتر خواهیم نوشت.

————————-

پی نوشت

1. Consultative Group for International Agricultural Research

2. The International Rice Research Institute

3. Svalbard Global Seed Vault

4. The Bilderberg Group, Bilderberg conference, Bilderberg meetings or Bilderberg Club is an annual private conference of 120 to 150 people of the European and North American political elite, experts from industry, finance, academia, and the media, established in 1954.

5. Indeed, Norway and the Bill & Melinda Gates Foundation have, in collaboration with the market, already facilitated price reductions for family planning, for example by providing affordable contraceptive implants, and have contributed to saving mothers in developing countries.

6.Spitsbergen

7.Nordaustlandet

8. Edgeøya

9. Longyearbyen

10. Store Norske

11. Arktikugol

12. Bill & Melinda Gates Foundation

13. doomsday seed vault

14. Deep inside a mountain on a remote island in the Svalbard archipelago, halfway between mainland Norway and the North Pole, lies the Global Seed Vault.

15. The Seed Vault represents the world’s largest collection of crop diversity.

16. Worldwide, more than 1,700 genebanks hold collections of food crops for safekeeping, yet many of these are vulnerable, exposed not only to natural catastrophes and war, but also to avoidable disasters, such as lack of funding or poor management. Something as mundane as a poorly functioning freezer can ruin an entire collection. And the loss of a crop variety is as irreversible as the extinction of a dinosaur, animal or any form of life.

17. A temperature of -18ºC is required for optimal storage of the seeds, which are stored and sealed in custom made three-ply foil packages.

18. The Seed Vault has the capacity to store 4.5 million varieties of crops. Each variety will contain on average 500 seeds, so a maximum of 2.5 billion seeds may be stored in the Vault.

19. Currently, the Vault holds more than 880,000 samples, originating from almost every country in the world. Ranging from unique varieties of major African and Asian food staples such as maize, rice, wheat, cowpea, and sorghum to European and South American varieties of eggplant, lettuce, barley, and potato. In fact, the Vault already holds the most diverse collection of food crop seeds in the world.

20. It was the recognition of the vulnerability of the world’s genebanks that sparked the idea of establishing a global seed vault to serve as a backup storage facility. The purpose of the Vault is to store duplicates (backups) of seed samples from the world’s crop collections. Permafrost and thick rock ensure that the seed samples will remain frozen even without power.

21. The Vault is the ultimate insurance policy for the world’s food supply, offering options for future generations to overcome the challenges of climate change and population growth. It will secure, for centuries, millions of seeds representing every important crop variety available in the world today. It is the final back up.

منبع:خبرگزاری تسنیم

کد مطلب:M96071302

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا