آشنایی با خواص سماق

 سماق درختی است که میوه‌های خوشه‌ای شکل و به رنگ قرمز و قهوه‌ای دارد، طعم آن در ابتدا گس بوده و بعد از رسیدن ترش می‌شود. این میوه پس از کوبیدن به عنوان چاشنی همراه غذا مصرف می‌شود.

دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران، با بیان اینکه سماق فواید فراوانی برای سلامتی دارد، عنوان کرد: به افراد توصیه می‌شود این چاشنی را به مقدار فراوان مصرف نکنند زیرا می‌تواند یبوست‌زا باشد.

به گزارش آنا،دکتر محمد هاشمی، درباره خواص سماق، گفت: سماق درختی است که میوه‌های خوشه‌ای شکل و به رنگ قرمز و قهوه‌ای دارد، طعم آن در ابتدا گس بوده و بعد از رسیدن ترش می‌شود. این میوه پس از کوبیدن به عنوان چاشنی همراه غذا مصرف می‌شود.
دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران، افزود: این چاشنی تحریک کننده اشتها است و به سبب دارا بودن «تانن» یبوست‌زا نیز محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه سماق می‌تواند در مقابله با التهابات لثه مفید باشد، عنوان کرد: غرغره کردن دم کرده سماق برای تورم گلو و دهان نیز موثر و مفید است.
هاشمی خاطرنشان کرد: مصرف میوه تازه سماق می‌تواند مسمومیت‌زا باشد و افراد فقط باید نوع خشک این میوه را مصرف کنند.

 

منبع:سایت خانواده ایرانی – 9 خرداد ماه 1395

tel-somagh-rasad-91

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا