آیا می دانید که علت لکه‌های سفید روی ناخن، کمبود روی یا کلسیم نیست!

هرچند اغلب مردم تصور می‌کنند نقطه‌های سفید کوچکی که گاهی روی ناخن‌ها ایجاد می‌شود به دلیل کمبود روی یا کلسیم است، اما درحقیقت این دلیل واقعی نیست.
به گفته محققان آمریکایی یکی از معمول‌ترین دلایل بروز این لکه‌ها روی ناخن‌های دست و پا، شرایطی است که از آن به نام leukonychia یاد می‌شود. هرچند اغلب مردم تصور می‌کنند که به دلیل کمبود روی یا کلسیم دچار این مشکل می‌شوند.
این لکه‌ها به دنبال آسیب یا ضربه خفیف تا متوسط به ناخن ظاهر می شوند، اگر فکر می‌کنید هیچ ضربه‌ای به ناخن شما وارد نشده، حتما این نکته را مد نظر داشته باشید که ناخن‌ها خیلی آهسته رشد می‌کنند، بنابراین آسیب و ضربه ممکن است به هفته‌ها قبل از اینکه لکه‌ها ظاهر شوند، مربوط باشد. احتمال دیگر این است که لکه‌ها نشانه‌ای از عفونت، حساسیت خفیف یاعوارض جانبی ناشی از یک داروی خاص باشند. منبع آسیب به ناخن‌ها هرچه باشد، لکه‌های ظاهر شده معمولا به هیچ درمانی نیاز ندارند و همزمان با رشد ناخن به تدریج از بین می‌روند و تنها وقتی که ناخن شما بار دیگر دچار آسیب یا ضربه شود، دوباره ظاهر می‌شوند.

nakhoon 1

اگر روی تمام ناخن‌های شما رگه‌ها یا لکه‌های سفید ظاهر می‌شود، leukonychia احتمالا دلیل جدی‌تری همچون کم‌خونی، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های کبدی، دیابت یا بیماری کلیوی وجود دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا