آیا می دانید که مصرف عسل با نوشیدنی های داغ ضرری ندارد!

اخیراً در فضاهای مجازی مطلبی از جناب آقای دکتر روازاده نقل شده است مبنی بر اینکه حل کردن عسل در آب گرم یا شیر داغ باعث فساد عسل می شود که بدینوسیله ضمن تکذیب این مطلب موارد ذیل جهت آگاهی بیشتر علاقمندان به تغذیه سالم اعلام می گردد:

  • حل کردن عسل در انواع نوشیدنیهای داغ و یا شیر داغ که درجه حرارتش قابل نوشیدن برای انسان باشد، هیچ اشکالی ندارد. لذا همانگونه که در مطلب مربوط به طرز تهیه انواع چای ایرانی شرح داده شده است می توانید در تمامی چای های ایرانی عسل ریخته و میل نمایید.

  • بر اساس منابع طب اسلامی ایرانی، از قدیم در فرایند تولید سکنجبین و همچنین اکثر داروها، عسل در محلول داغ ریخته می شده است.

  • همانگونه که در طرز تهیه عسل مصفی شرح داده شده است، برای تهیه عسل مصفی باید ۳ واحد عسل را با ۱ واحد آب چشمه مخلوط کرده و روی حرارت ملایم بجوشانید و کف آن را مرتب بگیرید تا آب آن تبخیر شود، با این کار عسل خام به عسل مصفی تبدیل خواهد شد که خاصیت غذایی بیشتری نسبت به عسل خام دارد.

  • عسل اگر حرارت مستقم ببیند، فاسد می شود و مصرف آن ضرر دارد لذا تفاوت بین حرارت مستقیم و غیر مستقیم است. مثلاً اگر داخل یک قابلمه به تنهایی عسل ریخته و آنرا روی شعله مستقیم قرار دهیم، ماده ای مضر و غیر قابل مصرف تولید می شود.

موسسه پژوهشی درمانی احیای طب جامع ایرانیان

 

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا