آیت‌الله مهدوی کنی دعوت حق را لبیک گفت

بسم‌الله الرحمن الرحیم
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شی‌ء
روح ملکوتی عالم ربانی، فقیه بصیر و یار دیرین امام و رهبری، حضرت آیت‌الله مهدوی کنی به ملکوت اعلی پیوست.
آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی که از شاگردان برجسته مکتب فقهی، اصولی، سیاسی و عرفانی حضرت امام خمینی (ره) و اعاظمی چون آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله گلپایگانی و علامه طباطبایی بود، عمر پربرکت خویش را در راه نشر معارف قرآن و اهل البیت (ع) و متبلور ساختن آن در شجره طوبی انقلاب اسلامی صرف نمود.
این فقیه عظیم‌الشان که از اوان جوانی مبارزات سیاسی خود را در قالب نهضت فکری و سیاسی امام خمینی (ره) آغاز نموده بود اولین بار در سال 1328 هجری شمسی و در سن 18 سالگی دستگیر، شکنجه و تبعید شد.
گذشته از مسئولیت‌های سنگین و بسیار مهمی که از ابتدای انقلاب به امر امام امت پذیرفتند (همچون عضویت در شورای انقلاب، فرماندهی کمیته‌های مرکزی انقلاب، فقهای شورای نگهبان، وزارت کشور، نخست وزیری، نمایندگی حضرت امام در موارد مختلف و شورای بازنگری قانون اساسی، تولیت حوزه علمیه مروی تهران ونیز جامعه روحانیت مبارز، ریاست مجلس خبرگان رهبری و ..) از برجسته ترین خدمات ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی می‌توان به تاسیس و هدایت دانشگاه امام صادق (ع) به عنوان مهمترین یادگار ایشان، تربیت نیروهای مومن و متعهد برای جبهه فکری انقلاب اسلامی و رهبری جریان‌های سیاسی خط امام و رهبری اشاره نمود.
بدین وسیله رحلت جانگذار این فقیه بصیر را به ساحت قدسی ولی الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه، شاگردان آن عالم ربانی، بیت شریف و اخوی معظمشان حضرت آیت‌الله باقری کنی و همه امت مسلمان تسلیت گفته و از خداوند متعال علو درجات معظم له را مسئلت می‌نماییم.


موسسه پژوهشی درمانی احیای طب جامع ایرانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا