ادویه های حافظ جنین 

 

? نکته های شنیدنی ?

#ادویه_های_حافظ_جنین

داروهای مفرد یا معجون های مرکبی هستند که به سلامت و ایمن بودن بارداری کمک می نمایند. به چند نمونه از این داروها اشاره می کنیم.

-ادویه های قلبیه. از جمله ادویه های حافظ جنین هستند که برخی از آن ها را در بارداری می توان استفاده نمد. از ادویه های مفرده قلبیه داروهایی مانند زرنباد،درونج،بهمنین،واز ادویه های مرکبه مرکباتی مانند مفرح یاقوتی، دواءالمسک،ومثرودیطوس در بارداری قابل استفاده هستند.

-مفرحات نیز حافظ جنین بوده و مانع اسقاط هستند. مفرحات مانندمرجان،مروارید،گل مختوم که هم به شکل خوراکی یا تعلیق مفیدند و مفرح مرکب مانند شربت سیب که در آن از هل و بیدمشک استفاده شده باشد.

-برخی از غذاها نیز بالخاصیه حافظ جنین هستند.ماهی روبیان که در آب شیرین بوده و نمک سود شده از آن جمله است.

-مرق (سوپ)مرغ محلی در هر ماه دو بار میل کنند.

-هر هفته سه مرتبه سفوفی از مقویات قلب و مفرحات همراه با سوپ مرغ محلی بخورند .

خوردن ماءاللحم که در آن گاوزبان،دارچینی،قرنفل،هل،گشنیز،مقشر،صندل،پوست ترنج،برگ ترنج،پوست بیرون پسته،بهمنین،ابریشم مقراض،درونج،عنبر،مصطکی،گلاب،و عرق گاوزبان ریخته شده و گوشت با آن پخته شده باشدمفید است.

-نشستن در آبزن هایی که خاصیت قبض و تقویت رحم دارند،می توانند از سقط جلوگیری نمایند؛مانند: نشستن در طبیخ آس (بنا برشرایط زن بارداری)؛

-صندل سفید نیم کوفته،برگ نیلوفر،تخم مورد،اقاقیا(از هر کدام ۱۵ گرم)،همراه ۲۰ گرم گلنارو ۲۰ گرم گل سرخ بجوشانند،صاف کرده روزانه بر حسب حاجت در آن بنشینند.

? منبع: باروری و بارداری در پزشکی ایرانی،تالیف سودابه بیوس،ص ۲۳۷ و ۲۳۸. 

کدمطلب:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا