استنشاق با آب نمک رقیق

یک قاشق چای خوری سرخالی نمک دریا را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و وقتی گرمایش مناسب شد در هر دو سوراخ بینی آن را استنشاق کنید یعنی از داخل بینی آب را به سمت حلق و دهان هدایت کنید تا از دهان خارج شود.

معمولاً انجام اینکار به صورت روزانه، توسط پزشک در درمان سینوزیت تجویز می‌گردد.

تذکر:

– برای اینکار نباید آب نمک را با فشار زیاد (مکش قوی) داخل بینی بالا بکشیم، فقط لازم است با مقداری مکش و هدایت آب با حرکت دادن صورت روبه بالا، آب را از سوراخ بینی به حلق هدایت نماییم و از دهان خارج کنیم.

– در دوره استنشاق آب نمک، انجام استنشاق جوش­شیرین در بعضی از روزها بجای استنشاق آب نمک، جهت از بین بردن دسته دیگری از میکروب­ها که با آب نمک از بین نرفته­اند، توصیه می­شود.

– بعضی از افراد با انجام استنشاق یا غرغره دچار حالت تهوع می شوند و عملاً نمی توانند آنرا انجام دهند، این دسته افراد، رفلکس گگ فعالی دارند که با توجه به اینکه استنشاق و غره غره کردن دو راهکار برای حفظ صحت می باشند، لازم است نسبت به تضعیف رفلکس گگ خود حتماً اقدام نمایند که برای اینکار باید خودشان را کم کم عادت دهند مثلاً برای غرغره مقدار کمی آب نمک را داخل دهان برده و مقداری سر خود را بالا بگیرند و آنرا سریع خالی کنند تا با تکرار و مداومت این عمل، به تدریج بتوانند بدون مشکل یک غرغره کامل انجام دهند.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. با سلام
    من اطلاعاتی درمورد نمک دریا میخواستم آیا مصرف خوراکی هم دارد یا فقط خاصیت درمانی دارد ؟ برای مصرف خوراکی نمک ید دار بهتر است یا نمک دریا؟ برای کنترل و کاهش فشارخون بالا کدام نوع نمک بهتر است ید دار یا دریا ؟ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا