ایران در منطقه پرخطر «ام اس»/ موج خطرناک ام اس در راه است

دبیر سیزدهمین کنگره بین المللی ام اس ایران با بیان اینکه موج خطرناک ام اس در راه است، گفت: طی سال‌های اخیر شمار مبتلایان در کشور افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری سینا، عبدالرضا ناصرمقدسی، دبیر سیزدهمین کنگره بین‌المللی ام اس ایران در آستانه برگزاری سیزدهمین کنگره بین‌المللی ام اس ایران، اظهار کرد: متاسفانه بررسی آمارها نشان می‌دهد در سال‌های اخیر یک شیب افزایشی در ابتلا به ام اس در کشور وجود دارد.

وی افزود: کشور ما از نظر ابتلا در منظقه پرخطر قرار دارد و چون این بیماری بیشتر جوانان را درگیر می‌کند پرداختن به جنبه‌های مختلف بیماری ام اس که تاکنون به آنها کم‌تر پرداخته شده اما در زندگی بیماران نقش بسزایی دارد بسیار حائز اهمیت است.

دبیر سیزدهمین کنگره بین‌المللی ام اس ایران درباره علل شیوع ام اس در کشور، گفت: کمبود ویتامین دی، شیوع مصرف سیگار و قلیان، عفونت‌ها و حتی تغییر شیوه تغذیه طی 20 سال اخیر از عوامل مهم ابتلا به ام اس شناخته شده است.

این عضو مرکز تحقیقات ام اس بیمارستان سینا، یادآور شد: خوشبختانه در مدارس شاهد توزیع ویتامین دی هستیم که این می‌تواند گامی مهم در پیشگیری از بیماری باشد.

مقدسی، در پایان خاطرنشان کرد: اقدام در جهت کاهش مصرف مواد دخانی و قلیان در جوانان و زنان نیز می‌تواند از راه‌های مقابله با ام اس باشد.

ms-telegram

منبع: سینانیوز  

یک دیدگاه

  1. بسم الله الرحمن الرحیم
    شاه کلید علت بیماری ام اس را باید در این چند موردی که به صورت خلاصه وار توضیح می دهم جستجو کنیم
    1: حدیث امیر المومنین علی ابن ابیطالب در ظروف ترک خورده اب و غذا مخورید نشیمنگاه شیطان است
    2: سولفات مس
    3: ژیاردیا لامبالیا
    4: سموم مار
    5: کورتیزول و ادرنالین هورمونهای استرس
    6: فلزات سنگین
    توضیحات بیشتر بخواهید من در خدمتگزاری اماده ام در راه رضای خدا که علم اللهی افضل تر بهتر است .

    امام صادق به عنوان بصری فرمودند : علم واقعی نور اللهی است که خداوند به هرکسی که بخواهد می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا