بدنتان بو می‌دهد؟ از این عصاره مصرف کنید

تندرست نیوز؛تقریبا همه می‌دانند که آن دسته از مواد غذایی، ادویه‌ها و چاشنی‌هایی که بوی شدیدی دارند، می‌توانند بوی بدی به دهان بدهند. با این‌حال، کمتر کسی می‌داند که بوی بد ناشی از خوردن این مواد غذایی تا چندین ساعت در منافذ پوستی باقی می‌ماند و بوی بدی به عرق بدن می‌دهد.
تقریبا همه می‌دانند که آن دسته از مواد غذایی، ادویه‌ها و چاشنی‌هایی که بوی شدیدی دارند، می‌توانند بوی بدی به دهان بدهند. با این‌حال، کمتر کسی می‌داند که بوی بد ناشی از خوردن این مواد غذایی تا چندین ساعت در منافذ پوستی باقی می‌ماند و بوی بدی به عرق بدن می‌دهد. پیاز، سیر و کاری، مهم‌ترین موادی هستند که چنین تاثیری دارند.

بنابراین، اگر بوی بد بدن شدیدا شما و اطرافیان‌تان را آزار می‌دهد، باید تغییرات لازم را در رژیم غذایی خودتان به‌وجود بیاورید. با این‌حال، اگر رژیم غذایی مناسبی دارید، اما همچنان بوی بد بدن‌تان برطرف نمی‌شود، چند قطره از عصاره نعنا روی زبان‌تان بریزید. دکتر جاشوا زایکنر، رییس دپارتمان درماتولوژی در بیمارستانMount Sinai در نیویورک، می‌گوید: «این کار به بسیاری از بیماران کمک می‌کند. تصور ما بر این است که ترکیبات موجود در عصاره نعناع از طریق غدد چربی بدن دفع می‌شوند و از همین طریق هم بوی بد بدن را کاهش می‌دهند».

اصلاح موهای زائد بدن
اصلاح موهای زائد زیربغل برای کاهش بوی بد بدن واقعا ضرورت دارد. باکتری‌های در محیط‌های گرم و مرطوب رشد می‌کنند، و موهای زیربغل می‌توانند فضای ایده‌آلی برای این رشد فراهم کنند. دکتر زایکنر می‌گوید: «موهای زیربغل همراه با آلودگی‌ها و چربی‌هایی که در آن‌ها تجمع می‌کنند، رشد باکتری‌هایی سازنده بوی بد را افزایش می‌دهند».
 منبع: سلامتیسم 

کدمطلب:97031918

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا