بهترین نحوه برخورد والدین در غذا خوردن کودکان

یکی از مسایلی که امروزه خانواده ها با آن روبرو هستند، تغذیه کودکان و فرزندانشان می باشد. معمولاً والدین زمانی که می خواهند برای اولین بار از غذای سفره به کودکان بدهند، دوست دارند کودکانشان همچون بزرگان بر سر سفره نشسته و آداب غذا خوردن را رعایت نمایند و بدون هیچ درد سری، از غذای سفره با کمک والدین میل کنند؛ اما غافل از این که کودکان معمولاً وقتی در سر سفره با مقررات و سختگیری های والدین روبرو می شوند و محدودیت زیادی در نحوه غذا خوردن به آنان اعمال می شود، از غذا خوردن بر سر سفره لذت نمی برند و عکس العمل های بازدارنده از خود نشان می دهند.

اگر می خواهید فرزندانتان بد غذا نشوند،به توصیه های ذیر عمل کنید:

1-بگذارید تا آنان با حداقل محدودیت، خودشان از غذای سفره میل کنند و آزادی بیشتری در این زمینه به آنان بدهید.

2-کودکتان را به خوردن غذا تشویق کنید؛ چراکه تشویق کودکان به ترغیب آنان در غذا خوردن کمک می کند.

3-اگر استفاده از پیش بند برای آنها محدودیت آور است و واکنش منفی به آن نشان می دهند، از آن استفاده نکنید.

4- نسبت به ریخت و پاش سر سفره کودک عکس العمل منفی نشان ندهید؛ چراکه اگر در هنگام غذا خوردن، مقداری از غذای ایشان بریزد و با واکنش منفی و تنبیهی روبرو شوند، از خوردن غذای سفره زده می شوند و رغبتی به غذا خوردن دیگر نشان نمی دهند.
5-از عباراتی همچون  ” آخ ریخت، آخ کثیف شد، درست بنشین، درست بخور، نریزی، این طور بخور، اینجور بنشین ” استفاده نکنید. کودکانی که در سر سفره دایم جملاتی نظیر این عبارات را می شنوند و از خوردن غذا در سر سفره خاطره خوشی ندارند، دیگر رغبتی به هم غذا شدن با بزرگان بر سر سفره نخواهند داشت.
5-همیشه به خاطر داشته باشید، کثیف شدن لباس کودک بعد از خوردن غذا، ارزش بیشتری نسبت به بد غذا شدن کودکان دارد.

تذکر : دادن هله هوله هایی همچون پفک و چیپس به کودکان باعث می گردد اشتهای کودکان از بین رفته و از خوردن غذای سالم سفره امتناع ورزند.

گردآوری: هیات تحریریه احیای سلامت

کدمطلب: س ق

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا