به ۶ علت تیلاپیا و سالمون پرورشی برای سلامتی شما خطرناک است!

?به ۶ علت تیلاپیا و سالمون پرورشی برای سلامتی شما خطرناک است.

۱- مطالعات اخیر نشان می دهد که تیلاپیای پرورشی ممکن است باعث التهاب بیشتر شود، التهابی که می تواند منجر به بیماری های قلبی، آرتریت، آسم(تنگی نفس) و دیگر مشکلات جدی برای سلامتی شود.
این در حالی است که در ایالات متحده دسترسی زیادی به این ماهی وجود دارد و خیلی ارزان قیمت است.
پتانسیل التهابی تیلاپیا بسیار بیشتر از همبرگر یا گوشت خوک است، مردمی که می خواهند با خوردن ماهی به عنوان تامین کننده دوز اسیدهای چرب امگا3 و کمتر شدن ریسک حملات قلبی در خود باشند از خوردن تیلاپیا ممانعت می کنند.
یک دانشمند از دانشگاه wake forest به این نتیجه رسیده که پتانسیل التهابی تیلاپیا بسیار بیشتر از یک همبرگر یا گوشت خوک است.
۳-سالمون پرورشی در مقایسه با نوع وحشی و دریایی ممکن است حداقل ۱۰ برابر بیشتر از آلاینده های مسبب سرطان اثرگذار باشد.این موضوع می تواند به احتمال زیاد به نوع غذاهایی نسبت داده شود که در پرورشگاه پرورش ماهی استفاده می گردد.
ظاهرا مدفوع جوجه مرغ یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده غذای ماهی است، همچنین انتقال فضله خوک و اردک به ماهی پرورشی یک امر عادی است.
۳- در جایگاه پرورش ماهی درصد بالایی از آنتی بیوتیک ها و آفت کش ها یافت می شود، صاحبان پرورش ماهی برای دفع بیماری به ماهی آنتی بیوتیک می دهند، همچنین برای مبارزه با آفات گیاهی دریایی از آفت کش استفاده می کنند.
۴- اماکن پرورش ماهی از سطح سلامت غذایی پایینی برخوردارند.
میزان اسید چرب امگا3 ماهی های پرورشی در مقایسه با نوع وحشی و دریایی در بدن ما کمتر قابل استفاده است، همچنین ماهی های پرورشی حاوی پروتیین کمتری می باشند.
خوردن ماهی پرورشی منجر به چاقی می شود و می تواند مرکز تجمع اسیدهای امگا6 زیادی باشد .تجمع اسیدهای چرب امگا3 و امگا6 روی هم ممکن است سبب التهاب بدن شود.
۵- دی بوتیلین یک ماده شیمیایی است که در پلاستیک pvc استفاده می شود.گفته می شود میزان دی بوتیلین در صدف های پرورشی در محلهای پرورش ماهی(شیلات پرورش ماهی) در مقایسه با انواع خودرو ۶ برابر بیشتر است.
دی بوتیلین سمی است که می تواند عملکرد سیستم ایمنی را معیوب کند و همچنین باعث التهاب شود.

۶- میزان دیوکسین سالمون پرورشی در مقایسه با نوع وحشی و دریایی۱۱ برابر بیشتر است.
دیوکسین در واقع یک سم شیمیایی است که می تواند به ایجاد سرطان و عوارض دیگر کمک کند.
این ها فقط برخی از خطرات خوردن ماهی پرورشی است.ما نیاز داریم ک بدانیم ماهی که میخوریم از کجا آمده
همه ماهی ها برابر نیستند.و این ناراحت کننده است که بگوییم ماهی پرورشی بجای کمک به ما می تواند برایمان مضر باشد.

منبع: دکتر اکس

کد مطلب:96062603

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا