تاثیر زردچوبه در مقابله با سرطان کودکان

?محققان دانشگاه فلوریدا مرکزی دریافته اند نانوذراتی همراه با کورکومین موجود در زردچوبه می توانند درمان جدیدی برای نابودی سلول های تومور نوروبلاستوما باشد.

?نوروبلاستوما شایع ترین نوع سرطان در کودکان زیر ۵ سال است. نوروبلاستوما پرخطر در مقابل درمان سنتی مقاوم و درصد زنده ماندن بعد از آن بسیار ضعیف است.

?سرطان ها معمولا در سلول های عصبی اولیه آغاز شده و در بافت غدد فوق کلیوی نزدیک کلیه ها تشکیل می شوند. آنها با تاخیر در رشد، ناشنوایی یا سایر معلولیت ها بعد از پایان درمان های قدیمی مرتبط هستند.

?در این مطالعه، محققان کورکومین را به نانوذرات اکسید سریم متصل کرده و فرمول نانوکورکومین را در سلول‌های یک شکل پرخطر بر روی نوروبلاستوما آزمایش کردند.
این فرمولاسیون مرگ سلولی قابل توجهی را در سلول‌های نوروبلاستوما ایجاد می کند، در حالیکه در سلول‌های سالم یا سم تولید نمی‌کنند یا مقدار آن اندک خواهد بود.

?به گزارش مهر، نتایج نشان می‌دهد که کورکومین قابلیت ضدسرطانی بسیاری دارد، اما حلالیت آن کم و ثبات ضعیفی دارد و به همین علت استفاده از آن در برنامه‌های درمانی محدود است.

نوشته های مشابه

?پژوهشگران امیدوارند که در آینده این نانوذرات بتوانند برای مراقبت از بیماران و کاهش اثرات درمان مورد استفاده قرار گیرد.

?واقعیت این است که کورکومین، زمانی که به عنوان نانوذرات فرموله شود، قابلیت زیستی در آن افزایش می‌یابد و به همین دلیل توانایی درمانی خود را بهبود می‌بخشد.

منبع: پژوهشکده معتمد

کد مطلب:M96061501

زردچوبه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا