تدابیر جلوگيري از روند پيری مغز

یافته جدید محققان بریتانیایی؛

محققان بریتانیایی می گویند زمانی که مغز سریع تر از حد نرمال پیر می شود، افراد در معرض خطر بالای بیماری و اختلال مغزی و همچنین مرگ زودهنگام قرار می گیرند.

محققان کالج امپریال لندن عنوان می کنند این یافته ها می تواند شیوه استفاده از تصویربرداری مغز را به عنوان یک نشانگر زیستی برای اندازه گیری شرایط بیولوژیکی معرفی کند.

«جیمز کول» سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این نشانگرهای زیستی می توانند افراد در معرض مشکلات سلامت مرتبط با افزایش سن را قبل از ظهور علائم شناسایی کرده و به عنوان راهکاری برای به تاخیر انداختن شروع بیماری مرتبط با سن استفاده شوند.»

محققان اسکن مغز حدود ۷۰۰ فرد بزرگسال را در اسکاتلند که همگی در سال ۱۹۳۶ بدنیا آمده بودند بررسی کردند. مطالعات نشان داد کسانی که اسکن مغزشان از سن تقویمی شان پیرتر بود ضعیف تر بودند، عملکرد ریوی ضعیفی داشتند و سرعت راه رفتن شان آهسته تر بود.

همچنین افراد دارای مغز پیرتر، بسیار در حل مسائل جدید بد عمل می کردند و به هنگام بکارگیری الگوهای منطقی، عملکرد ضعیف تری داشتند.

محققان عنوان می کنند که تلفیق معیارهای سن بیولوژیکی به تعیین خطر مرگ ناشی از افزایش سن کمک خواهد کرد.

پي نوشت احیای سلامت:
تدابیر ذیل جهت جلوگيري از روند پيری مغز توصیه می گردد:

٢قاشق غذاخوري مرزنجوش بعلاوه يك نخود داروي جامع امام رضا را همراه با ٢ ليوان آب به آرامي جوشانده و صاف كنيد، مجدداً صاف كرده آن را به آرامي بجوشانيد تا يك بند انگشت از آن باقي بماند، سپس حداقل تا ٤٠ شب، هر شب ٢قطره از آن در هر سوراخ بيني چكانده شود.

منبع: خبرگزاری مهر

کد مطلب:96042905

 پيری مغز

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا