تذکر ۶۹ نماینده مجلس به رئیس‌جمهور درباره تولید و مصرف محصولات تراریخته

تذکر ۶۹ نماینده مجلس شورای اسلامی به رئیس‌جمهور درباره تولید و مصرف محصولات تراریخته در نشست علنی امروز مجلس قرائت شد.

در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی تذکر کتبی علی‌محمد شاعری، نماینده بهشهر به اتفاق 68 نفر از نمایندگان به رئیس‌جمهور درخصوص کنترل واردات، رهاسازی، تولید و مصرف محصولات تراریخته قرائت شد.

لازم به یادآوریست، اخیراً با تغییری که در سکان‌داری سازمان محیط زیست به‌عنوان یکی از اضلاع اصلی تصمیم‌گیر درباره محصولات تراریخته ایجاد شد، مسئله کشت و مصرف این محصولات مجدداً در صدر اخبار رسانه‌‌های کشورمان قرار گرفته است.

ظاهراً یکی از اهداف اصلی انتخاب فردی مانند عیسی کلانتری به ریاست سازمان محیط زیست، یک‌سره کردن کار کشت تراریخته در کشور و از میان برداشتن سدی به‌نام محیط زیست بوده که تا پیش از آمدن کلانتری یکی از موانع اصلی در برابر حرکت تاجران و دست‌اندرکاران کشت تجاری تراریخته در ایران محسوب می‌شده است.

حالا تاجران تراریخته دیگر سد خاصی را مقابل خود برای کشت آزادانه تراریخته نمی‌بینند به‌ویژه آنکه بانیان پیدا و پنهان کشت تراریخته، موفق شدند “نیره خوش‌خلق سیما” به‌عنوان یکی از مدافعان سرسخت تراریخته‌ را که پیش‌تر به‌عنوان مشاور فن‌آوری و بیوتکنولوژی کلانتری منصوب شده بود، بر کرسی ریاست دبیرخانه شورای ایمنی زیستی نیز بنشانند!

از سوی دیگر در حالی وزارت بهداشت مدعی کنترل میزان تراریختگی محصولات وارداتی به کشور است که پیشتر، محمدعلی ملبوبی به‌عنوان معاون پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و یکی از چهره‌های شاخص مدافع تراریخته به‌صراحت اذعان داشته بود: «در گمرکات هیچ آزمایشگاهی برای تشخیص تراریختگی محصولات وارداتی مستقر نیست!»

حال با این اوصاف می‌توان تصویر روشن‌تری از واقعیتهای موجود در حوزه سلامت و تغذیه مردم کشورمان و چرایی رشد فزاینده بیماریهای رنگارنگ و درصد بالای ابتلا به انواع و اقسام سرطان‌ها از جمله سرطان معده در کشورمان داشته باشیم؛ کشوری که حدود 15 سال مشغول واردات محصولات تراریخته و مصرف این محصولات بوده بی‌آنکه آزمایشگاهی برای تشخیص تراریختگی محصولات وارداتی در گمرکات کشور مستقر بوده باشد!!

و امروز، سکان‌داری یکی از اضلاع اصلی تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برای کشت و تولید تجاری محصولات تراریخته به‌دست فردی افتاده که هیچ گوش شنوایی برای شنیدن سخنان اساتید برجسته این حوزه در اعلام خطر نسبت به این اقدام را ندارد چرا که اطراف او را چهره‌های “خوش‌خلقی” احاطه کرده‌اند که دستی تمام در تجارت پرسود کشت محصولات تراریخته دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

پی نوشت احیای سلامت:

لطفاً بعد از آقایان قره یاضی و کلانتری نام تولایی را فراموش نکنید!!!

مدعیان قانون مداری بدانند که نباید مقابل قانون ایستاد گرچه اشکالی بدان وارد باشد.

مدعیان تراریخته اگر هیاهو می کنید اول به شنونده بگویید ما می خواهیم شما را بر علیه قانونی که نمایندگان خودتان تصویب کرده اند بشورانیم.

بیایید با خودمان صادق باشیم.

 

خبر پخش شده در اخبار ساعت 22 شبکه 3 سیما مورخ 96/07/11:

 

تراریخته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا