خطرات ظروف تفلون در دوران بارداری

مطالعات محققان دانشگاه براون آمریکا نشان می‌دهد، استفاده از ظروف تفلون در دوران بارداری، احتمال افزایش چربی و اضافه وزن کودکان را افزایش می‌دهد.
به گزارش مجله ساینس، یکی از مواد شیمیایی اصلی استفاده شده در ظروف تفلون، PFOA نام دارد، تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از ظروف تفلون در دوران بارداری، بدن را معرض این ماده شیمیایی قرار می‌دهد که با افزایش احتمال اضافه وزن و چربی بدن کودک مرتبط است.
در این پژوهش کودکان دو تا هشت ساله مورد بررسی قرار گرفتند، نتایج نشان می‌دهد وزن کودکانی که مادرشان در دوران بارداری در معرض مقادیر بالای PFOA قرار داشته، در هشت سالگی 13/1 کیلوگرم (5/2 پوند) بیش از کودکانی است که مادرشان در دوران بارداری از ظروف تفلون استفاده نکرده‌اند . محققان معتقدند گرچه این مقدار زیاد نیست؛ ولی می‌تواند جای نگرانی باشد.
PFOA جزء مجموعه‌ای از مواد شیمیایی صنعتی است که Obesogens نام دارند. این مواد سوخت و ساز طبیعی بدن را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند و سبب اضافه وزن می‌شوند.
تحقیقات دیگری که به بررسی تاثیر ماده شیمیایی PFOA و سرطان پرداخته، نشان می‌دهد این ماده با افزایش احتمال ابتلا به سرطان مثانه و کلیه مرتبط است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا