خواص شگفت انگیز زنجبیل برای سلامتی

زنجبیل برای قرن‌ها است که در طب، پخت و پز و تولید استفاده می‌شود..زنجبیل منبع فوق‌العاده‌ای از ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E،ویتامین گروه B، منیزیم، پتاسیم، فسفر، سیلیکون، آهن، سدیم، کلسیم، روی، و بتاکاروتن است.در این مقاله شما را با ۸ فایده ویژه زنجبیل برای سلامتی آشنا می‌کنیم.
1.    زنجبیل اختلالات گوارشی را بهبود می‌بخشد
اعتقاد بر این است که زنجبیل به عنوان یکی از کارآمدترین درمان برای مشکلات گوارش است. این امر منجر متراکم کردن دستگاه گوارش و کاهش سنگینی شکم می‌شود.مصرف زنجبیل درمان خوبی برای بزرگی و نفخ شکم به علت توانایی آن در دفع کردن گاز از روده است. با اضافه کردن زنجبیل به رژیم غذایی خود، ناراحتی معده، قولنج و اسهال را نیز می‌توان تسکین داد و از آن‌ها اجتناب کرد. زنجبیل همچنین باعث جذب بهتر می‌شود و جذب مواد مغذی در خون را بهتر می‌کند.
2.    بیماری‌ حرکتی و حالت تهوع را درمان می‌کند
اگردر معرض ابتلا به بیماری حرکتی، به ویژه بیماری دریازدگی هستید زنجبیل یک موهبت واقعی برای شما است. زنجبیل یک راه کاملا بی‌خطر و موثرتر از داروهای تجاری معمول برای درمان استفراغ است. کمی از پودر زنجبیل می‌تواند تمام نشانه‌های بیماری مانند استفراغ، سرگیجه، تعریق سرد و تهوع از بین ببرد. زنجبیل همچنین یک موهبت برای زنان حامله در اوایل حاملگی است. خوردن زنجبیل خطر ناقص بودن جنین، عوارض جانبی و ضررهای بارداری را کاهش می‌دهد.
3.    درد و التهاب را کاهش می‌دهد
زنجبیل به طور گسترده برای خواص ضدالتهابی آن شناخته می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که عوامل و عناصر فعال موجود در زنجبیل به اندازه یک داروی مسکن محبوب و موثر است. اگر شما از گرفتگی شدید قاعدگی رنج می برید زنجبیل را حتما باید استفاده کنید. همچنین برای از بین بردن سردرد، درد عضلانی، درد کمر و درد مفاصل کمک می کند. نوشیدن یک چای با یک تکه کوچک ریشه زنجبیل یک راه آسان برای کاهش سردرد و خواب عمیق است.برای کنار آمدن با درد عضلات پس از یک تمرین خوب، چند قطره از روغن زنجبیل را به وان حمام اضافه کنید و به مدت ۲۰ دقیقه در آن بمانید.
4.    از سرطان جلوگیری می‌کند
ریشه زنجبیل غنی شده با آنتی اکسیدان است که به پیشگیری از سرطان کمک کند. یک مطالعه نشان می‌دهد که زنجبیل می‌تواند رشد سلول های سرطان روده بزرگ را کاهش دهد و می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ کمک کند.زنجبیل همچنین می‌توانید به جلوگیری از انواع دیگر سرطان، مانند سرطان پستان، ریه، پوست، پانکراس و پروستات کمک کند.اضافه کردن کمی زنجبیل به شربت عسل و یا چای های سنتی خود (چای های ایرانی مورد تایید) به طور منظم باعث بدست اوردن همه خواص پیشگیری و مبارزه با سرطان آن است.
5.    قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد
مصرف روزانه زنجبیل می‌تواند از شما در مقابل سرما خوردن و آنفولانزا در طول فصل زمستان محافظت کند. این گیاه غنی از روی، کروم ومنیزیم است که باعث تحریک گردش خون و کاهش لرز، تعریق بیش از حد و تب می‌شود.لیمو با زنجبیل ترکیب بسیار خوبی است و باعثو باعث افزایش ایمنی بدن می‌شود. نوشیدن چای زنجبیل-لیمو به صورت روزانه کمک خواهد کرد که در طول هر فصل از سال سالم و شاد بمانید. افزایش ایمنی بدن می‌شود. نوشیدن چای زنجبیل-لیمو به صورت روزانه کمک خواهد کرد که در طول هر فصل از سال سالم و شاد بمانید.
6.    به غذاها طعم می‌دهد
زمانی که من طعم با شکوه زنجبیل را کشف کردم تبدیل به یک عنصر غیر قابل تعویض در آشپزخانه من شد.من عاشق طعم شیرین و تلخ و عطر و طعمی که آن به هر غذا و یا نوشیدنی می دهد هستم. زنجبیل ادویه‌ای کاملا همه‌کاره است. می‌توان آن را به انواع دسر، وعده‌های غذایی اصلی، پیش غذا و نوشیدنی‌ها اضافه کرد. گاهی اوقات من برای آنکه طعم غذا متفاوت باشد زنجبیل را به مرغ، گوشت و ماهی نیز اضافه می‌کنم .
7.    به کاهش وزن کمک می‌کند
شما به راحتی می‌توانید با اضافه کردن زنجبیل به رژیم غذایی خود، مصرف موادغذایی خود را کاهش داده و وزن اضافی خود را کاهش دهید. زنجبیل سیری را ترویج می‌دهد، این بدان معنی است که شما نیاز به کالری کمتری احساس می‌کنید.زنجبیل همچنین عامل طبیعی قدرتمندی است که مانع از گرسنگی و اشتهای زیاد می‌شود. زنجبیل به عنوان یک عنصر ضروری برای از دست دادن وزن است به دلیل آن که کم کالری و مولد حرارت است. علاوه بر این، به سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن و سوزاندن چربی کمک می‌کند.
8.    زنجبیل داروی مقوی غرایز جنسی است
زنجبیل به عنوان یک داروی مقوی غرایز جنسی برای هزاران سال مورد استفاده قرار گرفته است. زنجبیل دارای توانایی افزایش حساسیت و گردش خون نیز هست.
زنجبیل دارای خواص درمانی بسیاری است، غیر آلرژی‌زا است و به نسخه ویژه نیاز ندارد. با این حال، شما باید مراقب مقدار مصرف روزانه باشید.گیاه‌شناسان توصیه می‌کنند که مصرف روزانه زنجبیل شما نباید بیشتر از ۴ گرم در روز باشد.

منبع: سایت مجله سلامت

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام.وقت بخیر
    ی سوال داشتم ممنون میشم جواب بدید من به مطب طب سنتی مراجعه کردم برای بلغم و رطوبت قلب و معده ک داشتم تشخیص پزشک سنتی خوردن شربت زنجبیل با عسل وترک سردی ها و خوردن گرمیجات بوده سوال من اینه کسی که بدن رطوبی داره یا بلغم شدید داره
    چطور شربت زنجبیل عسل رطوبت و بلغم از بین میبره ؟؟؟مگه اب خودش رطوبت نداره؟؟؟ی توضیح میخوام؟؟مرسی

    1. با سلام و‌احترام
      وقتی زنجبیل و‌عسل که مزاج گرم دارن با اب مخلوط شوند مزاج معتدل پیدا میکنند واب هم معتدل میشود به مرور باعث دفع بلغم میشود
      گروه مدیریت سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا