رابرت دونیرو در صف مخالفان واکسیناسیون

رابرت دونیرو اسطوره عالم سینما که مدتی قبل به دلیل حمایت از فیلم مستندی به نام Vaxxed که بر ضد واکسیناسیون ساخته شده بود جنجال بزرگی به پا کرد، با ملحق شدن به رابرت کندی جونیور (مدیر World Mercury Project)، در مورد ایمن بودن واکسن هایی که به کودکان تزریق می شود، ابراز تردید کرد.
بازیگر مشهور که پسرش الیوت، آتیستیک می باشد، یکی از افرادی بود که در میزگردی با موضوع ایمنی واکسیناسیون گرد هم آمده بودند. مخالفان واکسیناسیون ادعا می کنند که واکسن ها به دلیل اینکه حاوی مقدار زیادی جیوه می باشند، سبب بیماری کودکان شده و عامل ابتلای آنها به آتیسم می باشند.
با اینکه ادعاهای مطرح شده از سوی مخالفان واکسیناسیون، توسط مسوولین سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری ها بی اساس اعلام شده، ولی مخالفان همچنان به خطرناک بودن واکسیناسیون اصرار دارند.
این در حالیست که از سال 2001 به این سو، جیوه – اختصاصا thimerosal – در ساخت واکسن های کودکان به کار نمی رود.
کندی در طی سخنرانی 20 دقیقه اش بار دیگر مدعی شد که واکسن ها عامل ابتلای کودکان به آتیسم می باشد. وی همچنین روزنامه نگاران و دولت را به سرپوش گذاشتن بر حقایق در مورد ایمنی واکسن ها، متهم کرد. دنیرو نیز افزود که 100 درصد با کندی هم عقیده است.
رابرت دنیرو، سال گذشته فیلم Vaxxed را که توسط پزشک خلع لباس شده اندرو وکفیلد ساخته شده بود برای نمایش در جشنواره فیلم Tribeca که خود یکی از بنیانگذاران اش می باشد، انتخاب کرد ولی پس از مواجه شدن با اعتراض گسترده پزشکان، مجبور شد از نمایش آن صرفنظر کند.

این فیلم ساخته اندرو ویکفیل، فعال ضد واکسن سه گانه (سرخک، سرخجه و اوریون) است که معتقد است این واکسن باعث بروز اوتیسم در نوزادان می‌شود.اظهارات او و فعالیت رسانه‌ای‌اش علیه واکسن سه‌گانه، کاهش شدید واکسیناسیون نوزادان را در آمریکا پی داشت.

منبع:  خبرگزاری مهر + آنتی بیوتروریسم

واکسن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا