زندگی نامه شهید حاج احمد کافی+سخنان ایشان در خصوص روغن نباتی

احمد کافی

تولد:1315 / مشهد

شهادت:30تیر 1357/ چناران

وی از روحانیان و خطیبان معروف پیش از انقلاب بود. سخنرانیهای وی معمولا بسیار پر شور بود.

وی در یک خانواده ده نفری به دنیا آمد.

در سال 1339 با دختر آیت الله حاج سید حسین موسوی شاهرودی ازدواج کرد. حاصل این ازدواج شش دختر و دو  پسر بود.

در هجده سالگی برای تلمذ نزد اساتید معروف حوزه علمیه نجف به آن دیار سفر کرد و در سال 1338 به ایران باز گشت. در سال 1340 ساکن قم شد تا در محضر اساتیدی چون آیت الله سید ابوالفضل موسوی تبریزی، آیت الله راستی کاشانی و شهید محراب آیت الله مدنی تبریزی کسب معرفت کند.

علی رغم کشمکش ها و احضارهای مکرر ایشان توسط مقامات پلیس، خطبه های ایشان در مسیر بیداری مردم و تبلیغ دین و ترویج فرهنگ انقلابی هنوز هم زبانزد عام و خاص است.او در سال 1355 به ایلام تبعید شد.

کافی بیش از 20 مهدیه در شهرهای مختلف ایران تأسیس نمود. با کمک های مردمی در زمینی به مساحت 4000 هزار متر مربع در امیریه پایتخت، مهدیه تهران را به سال 1347 تأسیس نمود و وصیت کرد تا پیکرش را در همین مکان دفن کنند.

شیخ احمد کافی سحرگاه روز 30 تیرماه 1357 بر اثر یک تصادف بسیار مشکوک با یک دستگاه کامیون ارتش در جاده مشهد کشته شد.

برادر مرحوم کافی از کشته شدن ایشان در آمبولانس به دست مأموران ساواک سخن گفته است.

از نعمت الله نصیری نقل است که طرح تصادف به دستور مستقیم محمد رضا پهلوی بوده است.

علی رغم هجوم و خروش مردم خراسان برای تشییع جنازه شیخ کافی، پیکر ایشان به شکل حکومت نظامی و بدون حضور مردم در خواجه ربیع مشهد به خاک سپرده شد. ورودی مزار آن مرحوم به قطر یک متر بتون ریزی شد تا مبادا به بهانه عمل به وصیتش مبنی بر دفن جنازه وی در مهدیه تهران، نبش قبر امکان پذیر باشد.

چکیده بخشهایی از سخنرانی شیخ احمد کافی در مورد روغن نباتی:

– پنجاه حلب روغن نباتی باز شده و پنجاه گربه را در اتاق حبس کنیم یک هفته بعد می بینیم همه گربه ها از گشنگی مرده اند، اما لب به روغن نباتی نزده اند. اما به خورد ما دادند.

– در ایران مگر چقدر دانه روغنی داریم که این همه روغن نباتی تولید می شود؟ مواد روغن نباتی از خارج می آید و چیزی شبیه وازلین است؛ این را خود کارخانه دارها می گویند.

– دکتر گفت روغن زرد حیوانی نخور، برای کبدت بد است!!! من گفتم روغن نباتی برای کبد من خوب است و روغن زرد اعلای حیوانی برای کبد آمریکاییه؟! پدر و جد من از همین روغن زرد حیوانی خوردند، نود سال سنشان هست و صورتشان مثل هلو سرخ!

kafi-telegram

 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا