شاه کلید درمان زانو درد

 بخوانیم و عبرت بگیریم!!!

شاید شما و اطرافیانتان این جمله را زیاد شنیده اید” اگر می خواهید درد زانوهایتان خوب شود باید وزنتان را کم کنید. درد زانو هیچ درمانی جز مصرف مسکن و کاهش وزن ندارد.

هر چقدر وزنتان کمتر شود دردتان بهتر خواهد شد.” ولی آنچه جالب توجه است اینست که سنگین ترین مرد دنیا که حدود 500 کیلوگرم وزن دارد و چندین سال است که با این وزن زندگی می کند، هیچ شکایتی از درد زانو ندارد.

درد زانو که اکنون به شایعترین شکایات افراد خصوصاً زنان تبدیل شده است، بیشتر از اینکه به وزن فرد مربوط باشد به سبک زندگی و تغذیه وی مربوط است.

مصرف مداوم غذاهای سرد، آب به صورت نجوشیده به مقدار زیاد، پوشیدن لباسها و کفش های نامناسب، کم تحرکی و بی تحرکی از جمله رفتارهای غلطی است که اگر اصلاح شود قطعاً بدون نیاز به کاهش وزن منجر به تسکین درد زانو خواهد شد و کاهش وزن را نیز به دنبال خواهد داشت. استفاده از غذاهای گرم به همراه ادویه گرم، استفاده از روغن های گرم مثل زیتون، ارده کنجد، روغن زرد و حذف کامل روغن های نباتی صنعتی، شاه کلید درمان درد زانوست.

چرا بسیاری از آنان که از درد زانو رنج می برند، دارای وزن پایین و حتی جوان هستند؟!!!

اگر افزایش وزن عامل درد زانو باشد، پس چرا فرد 500 کیلویی پاکستانی از درد زانو شاکی نیست؟

گروه هیئت تحریریه احیای سلامت 

زانو درد

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا