شیر بادام از پوکی استخوان پیشگیری می کند!

متخصص طب سنتی دانشگاه شاهد:

متخصص طب سنتی دانشگاه شاهد گفت: شیر بادام سرشار از کلسیم، فسفر و پتاسیم و ویتامین های گروه «ب»  را برای بدن فراهم می کند و به ویژه برای زنان در سنین میانسالی که نگران عوارض یائسگی چون پوکی استخوان هستند.

ناصر رضایی پور درباره شیر بادام اظهار داشت: شیر بادام، معجون شفابخش است که از بادام و آب و عسل تهیه می شود.

به گفته وی 10 عدد مغز بادام درختی خام را در آب در حال جوش بریزید و پس از یک جوش خوردن، از روی حرارت بردارید. حدود 30 ثانیه صبر کنید و سپس آنها را با آب سرد بشویید تا پوست آنها به راحتی جدا شود. اکنون بادام های پوست کنده را به همراه یک لیوان آب سرد و دو قاشق غذاخوری عسل، در مخلوط کن بریزید تا مخلوط کاملاً یکسانی شبیه شیر حاصل شود. این دستیار دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد افزود: شیر بادام، رطوبت خوب و ملایمی برای بدن فراهم می آورد و برای تقویت مغز، قلب و کبد بسیار مناسب است. رضایی پور گفت: این نوشیدنی لذت بخش، مقادیر خوبی کلسیم، فسفر و پتاسیم و ویتامین های گروه «ب»را برای بدن فراهم می کند و به ویژه برای زنان در سنین میانسالی که نگران عوارض یائسگی چون پوکی استخوان هستند و همچنین برای تقویت بدنی و رشد بهتر کودکان، بسیار مفید است.

رفع خشکی پوست و یبوست با شیر بادام: وی ادامه داد: اگر خشکی پوست یا یبوست دارید یا انرژی تان کم است، شربت شیر بادام را مصرف کنید. این دستیار دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد اضافه کرد: شیر برنج غذای بسیار خوبی برای افزایش وزن کودکان و افراد لاغر است و علاوه بر افزایش توان جسمی و ذهنی به بهبود وضعیت خواب افراد کمک کرده و موجب خوش رنگی پوست صورت می شود. رضایی پور خاطر نشان کرد: بهتر است شیر برنج را با شکر سرخ تهیه شود و علاوه بر خواصی که از شیر برنج گفته شد مصرف آن موجب بهبود وضعیت خواب، و حتی نیکو شدن رویاهای در خواب افراد می شود.

منبع: فصلنامه عسل درمانی شماره 15 بهار95

shir-badam-telegram

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا