طرز تهیه ماء الشعیر و کشک الشعیر

مواد لازم :
جوی پوست کنده: 50 گرم
آب سالم(بدون کلر): یک لیتر

طرز تهیه :
جوی پوست کنده و آب را در ظرفی ریخته و بگذارید با شعله ملایم بجوشد تا یک لیوان آب باقی بماند. سپس آنر ا از روی حرارت برداشته و بگذارید مواد آن ته نشین شود. آب سرخ رقیق بالای آن ماء الشعیر رقیق نامیده می شود که غذائیت آن کمتر بوده و در پاک سازی و خارج کردن مواد زاید از بدن قوی تر است. اگر چیزی از جرم و آرد جو همراه آن باشد، غذائیت آن بیشتر و خاصیت دارویی آن کمتر می شود و احتمال ترش شدن آن در معده های سرد بیشتر است.طرز تهیه کشک الشعیر :
صد گرم جو را دو ساعت خیس کرده و بکوبید و به تدریج یک کاسه آب به آن بپاشید و بعد از  پارچه ای رد کرده و بجوشانید تا پخته شود که این غلیظ تر از ماء الشعیر بوده و خوردن آن برای اسهال صفراوی و غرغره آن برای ورم و درد گلو نافع است.

تذکر :
در تهیه ماء الشعیرهای موجود در بازار، برخي از توليدكنندگان صنعت نوشيدني، پودر يا عصاره مالت را با آب تركيب كرده و با افزودن گاز دی اكسيد كربن، محصول خود را به نام ماالشعير به بازار عرضه مي‌كنند.
اين محصولات به‌ دليل نوع مواد اوليه ‌شان خواص ماء الشعير طبيعی را نداشته و در واقع همان نوشابه های مضر، با طعم ماء الشعير هستند كه اسانس طعم ‌های مختلفی هم به آن اضافه می‌كنند.

‫۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا