علت تب و لرز در سرماخوردگی

تب و لرز و گریه به هنگام بیماری می‌تواند اثری اعجاب‌انگیز در به دست آوردن سلامت داشته باشد.
کارشناسان علت لرزیدن افراد به هنگام بیماری و تب و همین طور گریه کردن آنها به هنگام درد کشیدن را به تازگی کشف کرده‌اند.
گفتنی است، بر اساس تحقیقات لرزیدن معمولا با سرد شدن همراه است اما هدف اصلی آن پاسخ سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت است.
بررسی‌ها نشان می‌دهند، دمای بدن انسان به طور ثابت در درجه حرارت 37 درجه سانتی‌گراد است که این دما توسط مرکز هیپوتالاموس مغز شروع به پاسخ ایمنی به میکروب تشخیص داده شده می‌کند، دمای بدن انسان بالا می‌رود، اما چون دمای برخی قسمت‌های بدن از حالت قبل کمتر می‌شود، فرد شروع به لرزیدن می‌کند.
در حقیقت لرزیدن برای جلوگیری از افزایش دمای بدن به وجود می‌آید و به نفع بیمار است، در عین حال بر اساس تحقیقات علمی نوین، سیستم ایمنی بدن در دماهای بالاتر توانایی بیشتری برای مقابله با عوامل بیماری‌زا دارد.
به هنگام لرزیدن سلول‌های بدن شروع به تولید حرارت می‌کنند و به این ترتیب سیستم از نوعی نیروی کمکی برای نابودی بیماری استفاده می‌کند.
بر اساس یک تحقیق دانشگاهی توسط متخصصان دانشگاه ناتینگهام انگلستان گریه کردن نوعی پاسخ سیستم عصبی بدن به احساسات منفی یا درد است.
پژوهشگران نوعی ارتباط بین کانال‌های اشکی از چشم و برخی نواحی مغزی به تازگی شناسایی کرده‌اند.
به گفته محققان اشک ریختن نوعی راه‌حل بدن برای انتشار هورمون‌های استرس به هنگام ترشح است که به هنگام درد آزاد می‌شوند و به کمک گریه کردن نوعی بازیاب تعادلی به دست می‌آورند.
در عین حال در قطرات اشک اندروفین وجود دارد که نوعی مسکن طبیعی برای بدن است و به تثبیت وضعیت جسمی و عصبی بدن کمک می‌کند.
بر این اساس پزشکان به افرادی که در معرض غلیانات روحی و احساسی و همین‌طور وجود درد در بدن دچار شده‌اند توصیه می‌کنند از گریه کردن به اندازه استاندارد و معقول برای کمک به بدن خود بهره بگیرند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا