آیا از عوارض جعبه‌های فست فود برای سلامتی با خبرید؟

کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند مواد شیمیایی مصنوعی که به بسته بندی مواد خوراکی اضافه می‌شود تا مانع از نشت آب، روغن، سس و چربی فست فود به خارج از جعبه شوند خود باعث ابتلای افراد به انواع بیماری‌ها می‌شود.
براساس تحقیقات این ماده روغنی و گریس مانند از مواد شیمیایی به نام پلی فلوئوراکلیک (PFAS) تشکیل شده اند که می‌توانند جذب مواد غذایی شوند و به این ترتیب باعث ابتلای افراد به بیماری هایی همچون انواع سرطان، اختلال تیروئید، ناباروری و بلوغ زودرس شوند.
این مواد شیمیایی درمقابل گرما و حرارت مقاوم هستند، اما جذب مواد غذایی شده و زمینه ساز ابتلای مصرف کننده به انواع بیماری‌ها می‌شوند.
کارشناسان آمریکایی برای بررسی اثرات مواد شیمیایی موجود در جعبه‌های مقوایی انواع فست فود بر سلامت انسان‌ها، حدود ۴۰۰ جعبه از انواع برند‌های مشهور فست فود در سراسر قاره آمریکا را جمع آوری کرده و در ۴۶ درصد از آن‌ها درصد بالایی از جذب مواد شیمیایی به خوراکی‌های درون جعبه را شناسایی کرده اند.
مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که تا چند سال آینده این مواد شیمیایی را از بسته بندی جعبه‌های فست فود‌ها جمع آوری می‌کنند، اما هنوز در بسیاری از کشور‌های جهان از جمله چین از این مواد در بسته بندی‌ها استفاده می‌شود.
از جمله گروه‌های پرخطر که این مواد شیمیایی می‌تواند تاثیرات بسیار مخرب بر سلامت ازخود به جای بگذارد کودکان و زنان باردار هستند، زیرا بدن آن‌ها به شدت درمقابل مواد شیمیایی حساس و بی دفاع است.
این خطر بوی‍ژه برای کودکانی که روز‌های زیادی از هفته فست فود به صورت سفارش از راه دور مصرف می‌کنند بسیار جدی و نگران کننده است.
علاوه بر آسیب به سلامت انسان‌ها، این مواد شیمیایی جذب محیط زیست نمی‌شوند و با وجود بازیافت شدن به همراه کاغذ ماهیت شیمیایی خود را حفظ کرده که می‌توانند به اکوسیستم و محیط زیست آسیب جدی بزنند.

منبع: امید و سرطان

کد مطلب:m96051504

فست فود

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا