فوائد نوشیدن شربت عسل

فواید شگفت انگیز نوشیدن روزانه شربت عسل (آب ولرم+ عسل طبیعی)

نوشیدن شربت عسل اگر چه یک ترکیب ساده و در دسترس است ولی سودمندی زیادی برای بدن دارد این نوشیدنی می تواند در اول صبح شما را با نشاط، سرزنده، سرحال کند و در مبارزه با بیماریها و عوارض خطر زا یاری دهد در زیر 10 فایده شربت عسل را بخوانید.

باعث تقویت حافظه می شود. به دلیل وجود قندهای طبیعی و مفید عملکرد مغز را بالا برده و برای تقویت حافظه مفید می باشد.

  • کاهش حساسیت به آلرژی

نوشیدن یک لیوان آب ولرم و عسل روزانه بهبود ایمنی بدن و کاهش حساسیت را به دنبال دارد. اگر شما به گرده افشانی در بهار حساس هستید یا از سایر آلرژیها مثل تب یونجه در تابستان رنج می برد این شربت بدلیل وجود گرده گل در داخل عسل طبیعی برای کاهش حساسیت شما مفید است.

  • کمک به کاهش وزن

یکی دیگر از فوائد مهم مصرف شربت عسل کمک به کاهش وزن است. اگرچه عسل شیرین است ولی قند آن طبیعی است و در کاهش وزن به شما کمک می کند. عسل می تواند بهترین شیرین کننده طبیعی در تمام نوشیدنیها باشد و تمامی نیاز بدن به قندهای مصنوعی را تأمین می کند و در هنگام گرسنگی در رژیم های غذایی می تواند جلوی اشتهای کاذب را بگیرد. مخصوصاً اگر یک روز در میان مقداری پودر دارچین یا سرکه سیب به آن اضافه نمایید.

  • تأمین انرژی مورد نیاز بدن

نوشیدن شربت عسل بویژه صبح ها بسیار مفید است. چون که انرژی شما را زیاد می کند اغلب صبحها هنگام بیدار شدن از خواب احساس خستگی و کسالت می کنید که شربت عسل کربوهیدراتهای مورد نیاز بدن شما را تأمین کرده و با تقویت انرژی به شما کمک می کند که سرحال شوید و سیستم بدنی را بعد از خواب شبانه را فعال کند.

  • افزایش سیستم ایمنی بدن

یکی از بهترین مزایای شگفت انگیز شربت عسل خواص ضد باکتریایی و ضد چاقی عسل است که در مبارزه با بیماریها و رفع عفونت بدن را یاری می دهد.ضمن آنکه بسیاری از مواد معدنی، ویتامینها و آنزیم هی مورد نیاز بدن را تأمین می کند که نهایتاً به حفظ سیستم خود ایمنی میکروارگانیسم های بدن کمک شایانی می کند و از ابتلا به بیماری جلوگیری می کند.

  • رعایت بهداشت دهان و دندان (مبارزه با باکتریهای آن)

در عسل عوامل آنتی باکتریال موجود است که با باکتری های عامل بوی بد دهان مبارزه می کند. اگر شما به شربت عسل خود چند قطره آبلیمو تازه اضافه کنید. اسیدیته لیمو و خواص آنتی باکتریال عسل به شما کمک می کند که در طول روز از بوی بد دهان بدور باشید و به همین دلیل نیز باکتری ها روی دندان شما فعال نبوده و از پوسیدگی دندان جلوگیری می شود.

  • کمک به دفع سموم بدن

شربت عسل (آب ولرم و عسل) در بهبود سیستم گوارش و همچنین کاهش گرگرفتگی بدن مؤثر است. اگر به این شربت چند قطره آبلیمو اضافه کنید به جریان دیورتیک مایعات در بدن کمک کرده بدین مفهوم که آبلیمو نقش تحریک کننده کبد برای دفع سموم مضر را دارد و حرکات روده را تنظیم می کند.

  • شادابی پوست

شربت عسل برای رنگ پوست مفید است. عسل در کمک به کلاژن پوست و مبارزه با باکتریها و پاک کردن خون مؤثر است. بنابراین نوشیدن روزانه عسل به پاکیزه و خوش رنگ شدن پوست کمک شایانی می کند.

همچنین عسل طبیعی چون دارای آنتی اکسیدان است موجب کاهش استرس اکسیداتیو در بدن شده و با نشانه های پیری زودرس مقابله خواهد کرد.

  • بهبود دستگاه گوارش، (جلوگیری و درمان یبوست)

یکی از مزایای مهم مصرف روزانه شربت عسل کمک به فعالیت منظم دستگاه گوارش است. شربت عسل اسیدیته معده را کاهش داده و در افزایش ترشحات برای کمک به هضم غذا کمک می کند. علاوه بر آن شربت عسل به کاهش گاز معده و نفخ کمک می کند و یبوست را از بین می برد.

  • کمک به کاهش بیماریهای قلبی

شربت عسل به عنوان یک نوشیدنی مفید در برقراری تعادل در کلسترول خوب و بد نقش ایفا می کند. شربت عسل به افزایش سطح کلسترول خوب در بدن کمک کرده و فشار قلبی- عروقی و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

  • سدی در برابر سرفه و گلودرد

شربت عسل به همراه چند قطره آبلیمو جهت جلوگیری از سرفه، گلو درد و سرماخوردگی مفید است. آب ولرم مخاط گلو را کاهش داده، ویتامین C موجود در آبلیمو باعث کاهش مننژیت و سرفه شده و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. نوشیدن شربت عسل می تواند شما را با مزایای فراوانی روبرو کند حتی بیش از آنچه که پیرامون آن تصور می کنید.

منبع:  ماهنامه عسل درمانی (مهر و آبان ماه 94) شماره 12 و 13  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا