قوس كمر و كمردرد

عنوان: قوس كمر و كمردرد سن: 35 سال
جنسیت: مرد

 

پرسش:

من عادت دارم روی شکم بخوابم. به حدی که اگر روی شکم نخوابم اصلا خوابم نمی برد و کمر و ستون فقرات من حدود بیش از یک سانتی متر گود شده است و دردی کمر شدید گرفته‌ام.برای درمان آن باید چه کار کنم.             

پاسخ:

–         برای قوس کمر باید در وضعیت خوابیدن و نشستن دقت کنند و حالت جنینی را مدام رعایت کنند و از کفش‌های پاشنه بلند اصلاً استفاده نکنند و اگر درد شدید است باید برای کار عملی به مطب نیز مراجعه نمایند.

–         کفش‌های با پاشنه‌های خیلی بلند افراد را مستعد گودی کمر می‌کند و تراز ستون فقرات را به هم می‌زند لذا اگر ایشان از اینگونه کفش‌ها استفاده می‌کند باید فوراً کنار بگذارد.

               

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با عرض سلام خدمت جناب آقای دکتر،

    دو سال قبل پسر هفت ساله (فعلاً) خود (سید عبدالله موسوی) را از کابل، افغانستان به مطب شما در تهران آوردم که متاسفانه موفق به دیدار شما نشدیم.
    همکارانتان لطف کردند و داروهایی را تجویز کردند که بحمدلله تغییرات خوبی را مشاهده کردیم.
    اما به هر حال مشکلات قبلی پسرم شامل موارد زیر بود:
    – لاغری بیش از حد؛
    – ضعف در مقابل مرض، تقریباً هر یک ماه به طور منظم مریض (گلو دردی، سرماخوردگی) میشد؛
    – هفته حد اقل سه بار شبانه در خواب می ترسید و جیغ بلند می کشید؛
    – بی اعتنا به جلوگیری از ادرار در روز بود؛
    – تا اندازه ایی هوش و زکاوت کم داشت؛

    حالا خوشبختانه به لطف خداوند و توجه همکاران عزیز شما تمام این مشکلات تا حدود زیادی کاهش یافته اما هنوز هم لاغری وجود دارد، ضعیف هست و مانند یک پسر عادی نشده است. در ضمن احساس می کنیم که استخوان های خیلی ضعیف دارد و بعضی اوقات پادرد می شود. لازم به یاد آوری می دانم که بعد از تولد به مدت تقریباٌ دوهفته در بیمارستان بستری بود (به خاطر مشکلات تنفسی و جمع شدن آب در سر و، خفگی ….حتی گریه نمی کرد). در ضمن متاسفانه به خاطر کم شیر بودن مادرش از شیر خشک استفاده کرد.

    امیدوارم نظرات مفید جناب دکتر را به خاطر بهبودی هر چه بیشتر پسرم داشته باشم. با عرض سپاس و تشکر. انشاءالله برای موفقیت این روند و جناب دکتر دعا خواهیم نمود.

    با احترام
    سید حسین موسوی
    استاد دانشگاه
    کابل، افغانستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا