موج محکومیت‌های جهانی علیه اهانت جدید به پیامبر اکرم (ص)

در پی انتشار دوباره یک کاریکاتور از پیامبر اکرم (ص) در نشریه ای در فرانسه، نهادها و شخصیت‌های اسلامی در سراسر جهان این اقدام را محکوم و آن را غیر عاقلانه توصیف کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، اتحادیه جهانی علمای مسلمین، به ریاست یوسف القرضاوی، عالم مصری نزدیک به اخوان المسلمین ضمن محکوم کردن اقدام اخیر برخی نشریات و رسانه‌ها در بازنشر تصاویر و فیلم‌های موهن درباره پیامبر اکرم (ص) و اهانت به دین اسلام و مسلمانان جهان، این اقدام را به دور از عقل و منطق توصیف کرد که به افراطی‌ها کمک می‌کند.

اتحادیه جهانی علمای مسلمین افزود: اگر بپذیریم که این افراطی‌های اندک ارتباطی با جهان اسلام و مسلمانان ندارند و بیش ازهر کسی مسلمانان را می‌کشند، چگونه می‌توان اقدامات اروپایی‌ها را پذیرفت که علیه پیامبر اکرم (ص) است نه افراط‌گرایان. پیامبری که پیروانش در حال حاضر به دو میلیارد تن در جهان می‌رسد؟

این اتحادیه در ادامه با اشاره به اینکه این اقدامات نه براساس عدالت و نه انصاف و عقل سالم است تاکید کرد: باز نشر تصاویر موهن پیامبر اکرم (ص) اقدامی در راستای حمایت از افراطی‌ها و در تایید این اندیشه اشتباه است که غرب و یا غیر مسلمانان دشمن اسلام پیامبر و مسلمانان هستند.

در این بیانیه آمده است: این اقدام افراطی‌ اروپایی‌ها کینه، تنفر و بی‌اعتمادی ایجاد می‌کند و راه را برای تلاش‌های اصلاح‌گران میانه رو می‌بندد چرا که عامه مردم این تروریست‌ها را باور می‌کنند که با سوء استفاده از انتشار تصاویر جدید سعی می‌کنند افکار افراطی خود را ترویج کنند.

براساس این بیانیه دو عامل اصلی افراطی گری، دیکتاتوری و ظلم هستند که از مدت‌ها قبل در مساله استعمار و اشغال فلسطین آشکار می‌شود.

خبرنگاران و اعضای نجات یافته مجله طنز فرانسوی امروز اولین شماره نشریه خود پس از حادثه اخیر را در حالی منتشر کردند که در صفحه اصلی این شماره کاریکاتور جدیدی از پیامبر اکرم (ص) دیده می‌شود.

شیخ محمد حسین، مفتی بیت المقدس نیز این اقدام مجله فرانسوی را عامل برافروختن احساسات کینه‌توزانه، خشم و تنفر در میان مردم دانست.

شیخ حسین در سخنانی گفت: این اقدام  این روزنامه را دلیل روشنی بر اهداف عامدانه تروریست‌ها برای تحریک احساسات مسلمانان و تحقیر آنان است. این اقدام به احساسات نزدیک به دو میلیارد مسلمانان جهان اهانت کرد.

شیخ حسین توجیه نشریه فرانسوی برای انتشار این تصاویر را رد کرد و گفت: آزادی و دموکراسی با پایمال کردن حقوق دیگران و اهانت به مقدسات آنان در تضاد است. این روزنامه مدعی شد که این تصاویر در راستای ارج نهادن به آزادی عقیده و بیان انجام داده است.

مفتی بیت المقدس گفت: در حالی که انتشار این تصاویر موهن را محکوم می‌کنم، حمله به انسان‌های بی‌گناه و همه انواع تروریسم را نیز به شدت محکوم می‌کنم.

وی افزود: دین اسلام خشونت علیه بی‌گناهان چه مسلمانان و چه غیر مسلمانان و همچنین ریختن ناحق خون انسان‌ها را محکوم می‌کند و طبق عقاید این دین هدف نمی‌تواند وسیله را توجیه کند. مفتی قدس در بیانیه‌ای از سازمان ملل خواست برای ممانعت از اهانت به ادیان مختلف قانونی تصویب کند.

عزت الرشق، یکی از رهبران جنبش حماس نیز در صفحه شخصی خود در فیسبوک ضمن محکوم کردن این اقدامات گفت: این روزنامه با سوء استفاده از همبستگی برخی رهبران و مقامات عرب با فرانسوی‌ها اهداف خود را دنبال می‌کند.

 

پی نوشت موسسه پژوهشی درمانی احیای طب جامع ایرانیان:

گستاخی‌های زنجیره‌ای نشریات غربی در انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) عملی‌ غیرعقلانی ‌و غیرمنطقی ‌است و در راستای اسلام‌ستیزی استکبار و صهیونیسم جهانی ارزیابی می‌شود. ما نیز اهانت انجام شده به ساحت مقدس پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم را محکوم می نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا