هرگز به درختان توت صدمه نزنید

به اطلاع می­رساند سالهاست دست های مرموزی در کشور بدون هماهنگی با دستگاه­های نظارتی اقدام به خرید درختان کهنسال توت با قیمت بسیار ناچیز و قطع آنان می نمایند.

گذشتگان برای درختان به ویژه درخت توت که خواص و محسنات فراوانی دارد (میوه آن مفید برای دیابتی ها، برگ آن خوراک کرم ابریشم، از تنه آن برای روغن گیری نوع سرد و …)، اهمیت زیادی قائل بودند و هم اکنون در برخی از مناطق از قطع درختان توت خودداری می کنند و می گویند درخت توت باید به صورت طبیعی و خود به خود خشک شود و از بین برود و بعضاً اعتقاد دارند کسی که به درخت توت آسیبی وارد نماید، به همان اندازه صدمه جسمی خواهد دید.

اگر هم حسب ضرورت مجوز قطع درخت توتی را می گرفتند، ابتدا پای آن گوسفندی را ذبح می کردند و درخت را به مسجد یا سیدی هدیه می دادند.

لطفاً در صورتیکه در خصوص اهمیت حفظ درختان توت (توصیه ها و مطالب نقل شده از پیشوایان دینی یا گذشتگان) و تاکیدات آنان بر جلوگیری از قطع درختان توت مطلبی شنیده یا مستند دارید، به اکانت "گنجینه اخبار و تجربیات مردمی" به شماره  09382686100 از طریق تلگرام ارسال نمایید.

در پیام های بعدی در مورد درخت خرما نیز اطلاعات کاملی به اطلاع شما خواهد رسید.

                                                            روابط عمومی

                                                            احیاء سلامت

 

توت

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلام

    جالب است که در شهر کرمان قدیم در بعضی خیابان ها درخت توت کاشته بودند اما در سالیان اخیر به بهانه کثیف شدن زیر درخت!!! آنها را قطع کرده اند…

  2. من و همکارم شب عید سال 88 درخت توت رو وقتی سبز شده بود بیش از حد هرس کردیم(در حالی که کارگرهای اون کارگاه ما رو از این کار منع میکردند) بعد از دو رو روز هردوی ما در بیمارستان بستری شدیم. دوستم برای سکته مغزی و من برای آپاندیس…

    در خانه پدری درخت توتی داشتیم که بار میداد. دو سال پیش پدرم برای گسترش خانه و مغازه اون درخت رو قطع کردو البته من اخطار دادم… بعد از اتمام گسترش مغازه پدرم سکته مغزی کرد و از کار افتاده شد و اون مغازه با اینکه خیلی شیک و با امکانات ساخته شده کسی اونجا رو اجاره نمیکنه یا زود تخلیه میشه… هنوز هم درگیر هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا