هوفاریقون آرامبخش و تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن است

 یک مدرس و محقق طب سنتی گفت: هوفاریقون آرامبخش و تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن است، همچنین چای ترکیبی از چهار گیاه گل راعی یا هوفاریقون، سنبل الطیب، بادرنجبویه و گل ساعتی می‌تواند یک آرامبخش خیلی مؤثر و قابل استفاده باشد.

یوسف اصغری درباره هوفاریقون (گل راعی یا هزارچشم یا علف چای), اظهار داشت: مزاج این گیاه گرم و خشک است و دارای اثرات درمانی بیشماری است.

به‌گفته وی مسکّن دردهایی با منشأ سیستم عصبی مانند سیاتیک، سردرد و میگرن بوده، همچنین آرامبخش است و دارویی باارزش برای مشکلات عصبی همچون دلشوره، اضطراب، تنش، بی‌خوابی و افسردگی، خصوصاً افسردگی ناشی از یائسگی است.

این مدرس و محقق طب سنتی ادامه داد: هوفاریقون قاعده‌آور و مدر است, در درمان بیماری‌های زنان مانند ترشحات واژینال مفید است، همچنین مقوی کبد, کیسه صفرا و مسهل صفرا است و مؤثر در درمان ورم معده و زخم‌های دستگاه گوارش و ترش کردن معده است.

اصغری بیان کرد: هوفاریقون تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است, مالیدن روغن آن برای تسکین گرفتگی‌های عصبی و درد سیاتیک و روماتیسم مؤثر است، همچنین برای روشن کردن پوست که بر اثر نور آفتاب تیره شده، استفاده از روغن هوفاریقون به‌صورت موضعی مفید است.

وی گفت: برای مصرف خوراکی هوفاریقون، مقداری از آن را مانند چای دم کرده و روزی یک تا سه بار مصرف شود.

این مدرس و محقق طب سنتی یادآور شد: گل هوفاریقون از نظر ظاهر خیلی شبیه سُداب است. به‌علت اینکه سُداب کمی سمی است و حتی دست زدن به آن می‌تواند ایجاد حساسیت و مشکلات پوستی کند، باید توسط افراد مجرب برداشت شود. زیر برگ‌های گل راعی یا هوفاریقون نقاط ریز شفافی وجود دارد که محل تجمع اسانس است, به همین خاطر به آن هزارچشم می‌گویند.

اصغری خاطرنشان کرد: به‌ علت تشابه اسمی بین گل راعی (علف چای) و چای کوهی (توکلیجه) برخی از عطاری‌ها این دو گیاه را به‌ اشتباه به مشتریان عرضه می‌کنند. گل راعی زرد رنگ است ولی چای کوهی کُرک دارد و دارای گل‌های ریز بنفش است.

وی ادامه داد: هوفاریقون برای زنان باردار مضر است. چای ترکیبی از چهار گیاه گل راعی یا هوفاریقون، سنبل الطیب، بادرنجبویه و گل ساعتی می‌تواند به‌عنوان یک آرامبخش خیلی مؤثر استفاده شود. این چهار گیاه اثر آرامبخشی یکدیگر را بیشتر می‌کنند.

 

منبع:خبرگزاری تسنیم

tel-hofarighun-rasad Rm 12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا