هیچ گاه پیشنهاد مشارکت در بازی را از روی فرزندانتان را رد نکنید

کارشناس طب سنتی گفت: بازی کردن با ایجاد حس رقایت توأم با دوستی باعث کاهش سرخوردگی ها، افسردگی و احساس ناتوانی میشود و حس زندگی و نشاط را به افراد بازمی گرداند پس هیچ گاه پیشنهاد مشارکت در بازی از سوی فرزندانتان را رد نکنید.

سید جواد علوی درگفت و گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره راه های رفع استرس و ناراحتی های روانی اظهار کرد: ورزش کردن با تغییراتی که در کل سیستم بدنی و عصبی ایجاد می کند برای ارتقای سلامت روان بسیار مفید است اما بازی چیز دیگری است؛ متأسفانه در جامعه ما بسیاری از بزرگسالان بازی را امری مخصوص کودکان دانسته و از انجام آن خجالت می کشند و آن را امری نکوهیده می شمردند.

وی اضافه کرد: اما این تصوری کاملاً اشتباه است؛ بازیهای فکری و حرکتی که به صورت دسته جمعی انجام می گیرد از دیرباز وجود داشته و امروزه از آنها تحت نام بازیهای محلی یا سنتی یاد می شود، این بازیها با ایجاد حس رقابت توأم با دوستی باعث کاهش سرخوردگیها، افسردگی و احساس ناتوانی می شود و حس زندگی و نشاط را به افراد بازمی گرداند.

علوی تصریح کرد: پس هیچ گاه پیشنهاد مشارکت در بازی از سوی فرزندانتان را رد نکنید و به فراخور توان جسمی و شرایط سنی تان با آنها همراهی کنید.

وی عنوان کرد: انسان تغییر و تنوع را می پسندد اما تبلیغات نامناسب این تنوع طلبی انسان را به شکل ناخوشایندی به سمت تقاضای روز افزون برای کالاها و خدمات لوکس و مصرفی پیش برده است که نه تنها فایده ای در بر ندارد بلکه خود به صورت یک چالش ذهنی، برای عقب نماندن از دیگران درآمده است.

این کارشناس طب سنتی گفت: یکی از بهترین راهها برای مدیریت این حس تنوع طلبی مسافرتهای ساده همراه با ماجراجویی است، اعتقاد به تأثیر درمانی طبیعت و مسافرت در بهبودی امراض جسمی و روانی تاریخچه ای بسی طولانی دارد.

علوی بیان کرد: ابوعلی سینا در کتاب قانون در بحث استفاده از دارو برای درمان می نویسد«بدان که کمک جستن از چیزهایی که نیروهای روانی را تقویت می کنند مانند شادی و دیدار با مناظر خوش آیند و همنشینی با نشاط آورها برای بیمار بسیار نافع است، سفر بیمار از شهری به شهری دیگر و از هوایی به هوایی دیگر نیز از این قبیل معالجات است.»

 

 منبع: دو ماهنامه عسل درمانی- شماره 18- فروردین و اردیبهشت 1396 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا