واردات و تولید محصولات تراریخته ممنوع می‌شود/ افزایش سهم اعتبارات بخش کشاورزی به ۱۵ درصد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: طرحی ارائه کرده‌ایم که در برنامه ششم فقط اجازه تحقیقات علمی روی محصولات تراریخته داده شود، اما مجوزی برای واردات این گونه محصولات یا تولید آن در کشور داده نشود.

علی وقف‌چی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس، در مورد تصمیم کمیسیون کشاورزی مجلس برای استفاده از محصولات تراریخته در بخش کشاورزی، اظهار داشت: در کمیسیون کشاورزی به این نتیجه رسیدیم که در برنامه ششم توسعه تنها اجازه فعالیت در بخش علمی و تحقیقاتی محصولات تراریخته داده شود، اما مجوزی برای واردات این گونه محصولات یا تولید آن در کشور داده نشود.

وی در پاسخ به اینکه چگونه اکنون شاهد کشت ارقام جدیدی از محصولات تراریخته از جمله پنبه در کشور هستیم، اظهار داشت: تاکنون هر چه اتفاق افتاده مربوط به گذشته است، ولی ما در برنامه ششم توسعه این موضوع را مطرح کرده‌ایم که در صورت رأی آوردن در صحن مجلس و نهایی شدن اجرا خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین در مورد سهم بخش کشاورزی در برنامه ششم توسعه نیز این گونه توضیح داد که اعتقادمان بر این بوده و هست که 20 درصد اشتغال کشور به طور متوسط بر عهده بخش کشاورزی است، ولی متأسفانه سهم آن در اعتبارات بودجه تنها 5 تا 7 درصد است.

به گفته نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد شده تا سهم بخش کشاورزی در اعتبارات در برنامه ششم حداقل به 15 درصد برسد، چرا که این بخش ارزان‌ترین، سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای ایجاد اشتغال پایدار است.

وی تأکید کرد: کمیسیون تلفیق و صحن مجلس را ترغیب می‌کنیم، تا به این طرح رأی مثبت دهند.

منبع: خبرگزاری فارس – 12 مهرماه 1395  

tararikhte-stop-telegram

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا